La direcció del grup DIA i els sindicats Fetico, CCOO i UGT s'han situat per a dimecres vinent 7 de maig per firmar el nou conveni col·lectiu per als seus 14.000 empleats, que contempli augments salarials d'entre el 10% i el 12%. El preacord del conveni, que tindrà vigència fins a 2028, preveu un augment dels salaris per a les 20 províncies que, fins ara, compten amb les retribucions més baixes, equiparant els seus sous de forma substancial. A més, es transforma en salari fix, un concepte que fins ara era variable, l'anivellament de trams antics, de manera que el 2027 es cobrarà en el seu tram més alt.

En matèria d'increments salarials mínims anuals, el conveni estipula una alça del 2,5% el 2025, un 2,8% el 2026 i un 2% per als anys 2027 i 2028. Aquest conveni representa "el millor acord salarial de la història de DIA", destaca Antonio Pérez, secretari general de Fetico, el sindicat que ostenta el 60% de la representació a la cadena de distribució. Pérez destaca "el seu enorme impacte econòmic i el seu caràcter redistributiu, incrementant especialment el sou dels qui menys guanyaven".

A més, aquest conveni estableix la reducció de la jornada laboral anual des de les 1.784 fins a les 1.768 hores. Per a Antonio Pérez, "mentre que el Ministeri de Treball segueix, des de fa dos anys, parlant de reducció sense resultats, nosaltres continuem treballant a reduir-la de forma real i eficient". Per a Fetico, que el ministeri no hagi buscat el consens i la participació de més sindicats en la reducció de jornada és el que ha provocat que faci tant temps que estigui encallada".

L'acord també introdueix l'ampliació de drets socials enfocats en la conciliació de la vida laboral i personal. Entre les millores s'inclouen el descans del 25% dels diumenges i dies festius d'obertura generalitzada, tres caps de setmana (dissabte i diumenge) lliures a l'any, la reducció de la jornada laboral a 126 tendes a 224 dies treballats, un dia lliure extra a la xarxa de botigues i magatzems, i una claredat més important en la nòmina.

Guanyant quota de mercat

La cadena de distribució alimentària gana quota de mercat en els últims 12 mesos, per primera vegada almenys des de 2017, segons les últimes dades ofertes per la consultora NielsenIQ. DIA reforça la seva quarta posició al sector de la distribució alimentària espanyola, després d'assolir el 5% de quota de mercat el març, cosa que suposa un increment de 0,1 punts percentuals davant el mateix període de l'any anterior.

L'ensenya ha precisat recentment que aquest creixement sostingut reflecteix la seva capacitat per adaptar-se a les demandes del consumidor i a les tendències del sector i destaca la seva aposta per oferir als consumidors un assortiment equilibrat amb les "millors marques de fabricant nacionals i internacionals i una marca pròpia de la màxima qualitat a preus assequibles".

D'aquesta forma, l'aposta per la seva marca pròpia es reflecteix en les vendes, que ja representen el 58% de la cistella de la compra, davant el 46,7% de mitjana del sector assolit el febrer segons les dades de NielsenIQ. DIA també ha assenyalat el creixement de les vendes en línia, ja que la seva quota de mercat al canal d'Internet se situava el febrer en un 8,5%, la qual cosa suposa un 0,4% més que en el mateix període de l'any anterior.