El Govern de Salvador Illa considera que hi ha recorregut "per a una millora en la gestió de la Generalitat de Catalunya" a l'aeroport de Barcelona dins del marc legal vigent. D'aquesta manera, la consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha respost al comunicat fet públic divendres de la setmana passada per Aena en què defensa el model de gestió dels aeroports espanyols sense participació de les comunitats autònomes. També el president i conseller delegat d'Aena, Maurici Lucena, que va ser portaveu del grup parlamentari del PSC al Parlament, ha deixat clar que la llei no permet aquest model de gestió aeroportuària.

En la roda de premsa posterior a la reunió del Consell Executiu, Paneque ha subratllat que era present a l'acte de les Jornades Empresarials de S'Agaró en què Lucena va expressar les seves reticències i on va argumentar que no es pot actuar contra el marc normatiu vigent. La consellera ha coincidit amb aquesta apreciació. "Això és evident, l'acord amb ERC no va en contra del marc legislatiu vigent", ha assegurat.

La portaveu del Govern, que és també consellera de Territori, ha argumentat que "de la mateixa manera que no es pot parlar d'un traspàs cent per cent de l'aeroport de Barcelona, sí que es pot parlar de millorar la governança de l'aeroport de Barcelona". "Des del Govern de la Generalitat estem convençuts que hi ha recorregut de millora en la gestió de la Generalitat de Catalunya en l'aeroport sense entrar en contradicció amb el marc normatiu vigent", ha reblat la consellera que ha assegurat que això és el que recull l'acord amb ERC.

Paneque ha insistit que la Generalitat ja té "incidència" en alguns aspectes de les rutes que operen des de l'aeroport de Barcelona i que una comissió tècnica amb Aena treballa de manera "mixta", per la qual cosa ha mostrat el convenciment que hi ha "recorregut de millora".

L'acord d'investidura signat entre ERC i PSC contempla la intervenció de la Generalitat en la presa de decisions estratègiques de l'aeroport del Prat i la creació d'un nou Consell Aeroportuari de Catalunya que "permeti al Govern de la Generalitat de Catalunya acordar amb el govern de l’Estat un paper determinant en la definició, articulació i gestió del nou sistema aeroportuari català", així com la creació d'una Autoritat Aeroportuària de Catalunya que donarà suport al Govern en aquest nou repartiment de funcions.