El grup ACS ha comunicat aquest dilluns que llançarà una col·locació accelerada per emetre fins a 5,4 milions d'accions i ampliar el seu capital al voltant d'un 2%. Aquesta operació, que ha estat comunicada a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), tindrà un valor que podria superar els 700 milions d'euros i es dirigeix a inversors qualificats. Prenent de referència el preu de l'acció d'ACS, a tancament d'aquest dilluns en 131,7 euros, la col·locació accelerada s'elevaria a uns 715 milions d'euros.

El consell d'administració d'ACS va aprovar, en la seva reunió del 12 de maig del 2026, que els principals accionistes de la companyia, Florentino Pérez, a través de la societat Rosán Inversiones, i Criteria subscriuran l'ampliació de capital. Rosán Inversiones i Criteria posseeixen un 14,58% i un 9,36% del capital social d'ACS, respectivament. En concret, Rosán Inversiones (societat de Florentino Pérez) subscriurà 1.200.000 accions i Criteria fins a 4.074.969 títols.

La companyia duu a terme aquesta operació en el marc del seu pla d'inversió en capital d'entre 5.500 i 6.000 milions d'euros. "Està previst que els fons es destinin parcialment a infraestructura digital i tecnològica, incloent-hi centres de dades, instal·lacions de semiconductors i infraestructura relacionada amb la intel·ligència artificial (IA) en mercats clau com els Estats Units, el Canadà, Europa i l'Àsia-Pacífic", ha informat la companyia.

També esperen destinar part dels fons a reforçar les seves capacitats d'enginyeria integral i construcció modular, així com a dur a terme altres inversions en infraestructura tradicional, amb l'objectiu que l'operació "generi valor per als accionistes d'ACS mitjançant el desplegament d'iniciatives generadores de fluxos de caixa a llarg termini i rendibilitats atractives".

Altres actuacions financeres

El grup constructor també conclourà de manera anticipada dues operacions de permuta financera d'11,1 milions d'accions de la firma, que es van concertar per cobrir els plans de lliurament d'accions sobre accions per a directius del grup i que li permetran rebre altres 1.100 milions d'euros, segons estima ACS.

Aquesta col·locació començarà amb caràcter immediat i BofA Securities Europe, CaixaBank i Société Générale actuaran com a entitats coordinadores globals. S'espera que finalitzi no més tard de les 8.00 hores d'aquest dimarts, 19 de maig, si bé podrà prorrogar-se per acord entre les entitats i ACS.