La família hotelera Gallart invertirà 13 milions en el seu emblemàtic Hotel Clipper de Lloret de Mar (Girona), un establiment que data dels anys 60. Les obres, que arrencaran el 2026, suposen una remodelació integral de l'hotel i permetran elevar la seva categoria de dos a quatre estrelles per convertir-se en el nou Fergus Lloret de Mar, la cadena balear que va adquirir la seva gestió el gener de 2024.

En concret, el pla de reposicionament es destinarà íntegrament a la reforma de les instal·lacions i a la creació d'un nou concepte tant estètic com d'explotació, segons un comunicat. Rosa Gallart ha assegurat que "aquesta inversió permetrà donar-li continuïtat a llarg termini a aquest emblemàtic hotel, recolzant-se en un model de gestió renovat."

L'establiment opera des de gener de 2024 com un sota la marca Affiliated by Fergus, una de les tres línies d'hotels de la cadena balear propietat de l'empresari Pep Cañellas. Fins aquesta data, l'Hotel Clipper era un actiu independent de 367 habitacions construïdes sobre una superfície de més de 15.600 metres quadrats, amb una excel·lent ubicació: davant el popular Casino de Lloret de Mar, molt proper a tota l'oferta de lleure d'aquesta població turística de la Costa Brava.

"Amb aquest nou hotel aspirem a continuar contribuint a la regeneració turística de Lloret", ha ressaltat el conseller delegat de Fergus Group, Bernat Vicens. El grup mallorquí va aterrar a Lloret de Mar el 2022 amb la incorporació de l'hotel Senyor Juan Resort Affiliated by Fergus; el 2023 va inaugurar el tent Lloret de Mar, el primer sota aquesta línia de negoci -model d'allotjament Bed & Unlimited Brunch- a la mateixa localitat; el gener de 2024 va tancar la seva aliança amb la família Gallart; i el març de 2025, ha entrat en el BPM Hotel Lloret.

Un establiment vacacional

Amb la remodelació de l'Hotel Clipper per ser un 4 estrelles, el projecte de Fergus és el d'atreure a una àmplia varietat de perfils: des de parelles i viatgers independents fins a famílies, afavorint la diversificació i potenciant el valor turístic de la zona. La cadena està especialitzada en hotels de vacances. En conseqüència, l'hotel reduirà el nombre d'habitacions, actualitzant-les en línia amb la resta de les àrees comunes. A més de la piscina i solàrium, disposarà d'una oferta gastronòmica internacional en el seu restaurant-bufet, reforçarà l'oferta amb un bar restaurant i comptarà amb gimnàs.

En l'actualitat, Fergus Group disposa de 32 hotels repartits per les Balears, les Canàries, Andalusia i Catalunya. La cadena aspira a superar els 200 milions en ingressos aquest any, xifra que equival a un creixement del 88% en els últims tres anys.