El fabricant de masses congelades de fleca Europastry ha tancat la compra del 60% de la companyia tailandesa Art of Baking, especialitzada en el mateix sector. L'adquisició, que reforça la presència del grup de la família Gallés al sud-est asiàtic, és el primer pas que fa la companyia per continuar amb el seu creixement en capacitat de producció i expansió internacional, després de mesos planejant l'obtenció de recursos de capital, per a noves inversions, a través d'un soci financer estable com Criteria -que optava a quedar-se un 20% del capital- o de la seva sortida a borsa. Ambdues operacions es van truncar mesos després d'haver-se anunciat públicament fa poc més d'un any.
Europastry, que no ha donat a conèixer l'import de la compra, compartirà el 40% de l'accionariat d'Art Of Baking. Els seus socis seran Minor International, el grup tailandès que controla un 20%, a través de la seva divisió Minor Food, i Srifa Bakery, família fundadora de la companyia que ostenta el 20% restant. Srifa Bakery és un grup familiar que opera una xarxa de més de 30 fleques a Tailàndia. Per la seva part, Minor International gestiona més de 3.000 restaurants al Sud-est Asiàtic, així com 600 hotels sota marques com Anantara a Àsia o NH Hoteles a Europa.
Amb seu central a Bangkok, Art Of Baking produeix quatre famílies de productes de masses congelades: brioixeria dolça (croissants, pastes de full i massa danesa); i brioixeria salada, flatbreads i bases de pizza, entre d'altres. La seva cartera de clients inclou cadenes locals de retail i food service, i actualment exporta països com el Japó, les Filipines i Singapur. La planta té una capacitat de producció anual de 15.000 tones, ampliable al doble gràcies a un terreny adjacent de 16.800 m², amb una plantilla de més de 200 empleats.
Europastry valora el pes industrial i comercial que aconseguirà a Tailàndia, i que li permetrà "accedir a noves oportunitats al dinàmic mercat del sud-est asiàtic al costat de dos socis de reconegut prestigi", segons ha reconegut aquest dilluns en un comunicat.
Creixement de les vendes a doble dígit
El grup ha tancat el primer semestre de 2025 amb un creixement del 12% en les seves vendes respecte als 714 milions d'euros registrats en el mateix període de l'any anterior. "Aquest resultat reflecteix la solidesa del negoci i l'estratègia d'expansió internacional de la companyia", esmenta el comunicat.
"Estem molt satisfets amb els resultats obtinguts en aquest primer semestre, en el qual hem assolit els objectius de negoci marcats. Així mateix, l'aliança estratègica amb Minor International i Srifa ens dona una excel·lent oportunitat per consolidar la nostra presència en un mercat tan prometedor com el del sud-est asiàtic. Amb aquesta operació, ampliem la nostra xarxa fins a superar els 90.000 clients a tot el món", ha afirmat Jordi Gallés, president executiu d'Europastry. "L'experiència i trajectòria d'Art of Baking, unides al nostre saber fer, ens permetran continuar generant valor i oferint la millor proposta als nostres clients", ha afegit.
El 2024, el grup va obtenir un increment de les vendes del 12%, fins als 1.506 milions d'euros, i un avenç del 15% en el seu resultat operatiu (ebitda), fins als 236 milions d'euros. Segons l'empresa, les vendes fora d'Espanya van representar el 56% de la facturació total del grup, encara que Espanya continua sent el seu principal mercat, seguit dels Estats Units.
En el decurs de l'exercici passat, dins de l'estratègia de creixement, el fabricant de masses congelades de fleca va posar en marxa la segona línia de fabricació de cookies en la planta d'Oldenzaal (Països Baixos), amb un projecte per doblar la capacitat de producció d'aquest producte. Es va iniciar la fabricació gràcies a una inversió de 19 milions d'euros, amb la creació de més de 50 llocs de treball quan la línia estigui funcionant a plena capacitat.