Després de la compra -fa un any- del grup HRA, que té una important presència als Estats Units, el grup farmacèutic Esteve ha consolidat una filial pròpia en aquell país, que és entre els principals objectius de la companyia. "Els Estats Units són el mercat farmacèutic mundial més important, i hem de ser presents; ara disposar d'una seu ja localitzada en ell, que ens permetrà continuar creixent amb més pacients i prescriptors," destaca el conseller delegat d'Esteve, Staffan Schüberg, en declaracions a ON ECONOMIA.
Amb el seu pla de creixement, la seva capacitat de producció serà més gran de cara a 2033 i, en aquest escenari, prioritza els EUA com a possible emplaçament d'una nova fàbrica, segons ha reconegut Schüberg. "Si pogués aconseguir una planta als EUA estaria molt satisfet perquè és on els nostres clients demanden amb més força capacitat de fabricació local", ha dit, després de destacar que aquest mercat és "clau" per a l'estratègia de qualsevol multinacional farmacèutica, ja que concentra el 50-55% de les vendes mundials, en una entrevista a Efe.
La multinacional compta també amb altres plantes en Lliçà de Vall (Barcelona) i Banyeres (Tarragona), així com emplaçaments a la Xina i Mèxic. "Necessitem prou fàbriques per poder produir per als nostres socis en el negoci de fabricació per a tercers (CDMO), i necessitem tenir la tecnologia adequada", ha subratllat Schüberg.
L'objectiu global és continuar enfortint la presència d'Esteve als països on ja està establerta. Actualment, compta amb filials a Espanya, Portugal, Itàlia, Alemanya, França, el Regne Unit i la més recent dels Estats Units. "Estem centrant els nostres esforços a consolidar l'activitat en aquests mercats. En el cas de la Unió Europea, per exemple, i encara que no tenim una filial física, també tenim activitat comercial a la regió que inclou Alemanya, Àustria i Suïssa, i també, en el Benelux", concreta el directiu a ON ECONOMIA.
Per a l'any 2030, "aspirem a consolidar-nos com una companyia farmacèutica internacional líder en medicina especialitzada, amb dues unitats de negoci reeixides", afegeix. En l'activitat farmacèutica, Esteve vol enfortir la plataforma actual i impulsar el creixement inorgànic mitjançant la incorporació de companyies i productes altament especialitzats. En aquesta estratègia, acaba de tancar un acord per adquirir un fàrmac de Sanofi, Caprelsa, per al tractament del càncer medul·lar de tiroide, una operació que reforça la seva aposta per créixer internacionalment amb el focus posat en les teràpies altament especialitzades.
A més, Esteve vol continuar identificant oportunitats que ens permetin aportar solucions diferenciadores en medicina altament especialitzada, un àmbit en el qual també es preveuen malalties de menor prevalença, sempre amb un enfocament centrat en pacient i a cobrir necessitats mèdiques no cobertes.
En la seva segona activitat de negoci, la fabricació per a tercers (CDMO), Esteve s'ha bolcat en augmentar la seva capacitat productiva i desenvolupar tecnologies innovadores i d'alt valor afegit.
"Ambdues divisions són els nostres motors de creixement, estan ja alineades en prioritat estratègica i propòsit: millorar la vida de les persones, enfortint així la solidesa, sostenibilitat i impacte global del grup", insisteix Staffan Schüberg, en declaracions a ON ECONOMIA. En les dues línies, el directiu anticipa que seran "molt actius en adquisicions, fusions, associacions i llicències", perquè aquesta és la forma en què "continuen tenint un paper de gran rellevància".