Espanya ha aportat als resultats del Santander el 27% del benefici del grup. En concret, 772 milions dels 2.852 milions que el banc ha guanyat en el primer trimestre. Per davant de mercats com el Brasil o Regne Unit, que habitualment són el motor d'ingressos del banc. La pujada de tipus d'interès i la recuperació de l'activitat comercial (sobretot en hipoteques i crèdit a empreses) han donat suport a aquests resultats, segons explicava el conseller delegat de l'entitat en Espanya, Ángel Rivera, en la presentació de resultats aquest dimarts.

Rivera assegura que Santander ha tingut "una bona arrencada" a Espanya en el primer trimestre, on segueixen "per 31 mesos consecutius amb nivells bastant alts de captació de clients", que la final es tradueix en un volum de negoci més gran i més demanda de crèdit. "Comencem a veure alegria en el crèdit i som positius amb l'ocupació, que al final influeix en el tema de la morositat, que està controlada. També som súper positius amb el creixement de l'economia", agregava.

En la presentació de resultats, celebrada a Madrid, el conseller delegat del grup, Héctor Grisi, aprofitava també per parlar sobre l'evolució d'altres mercats, com l'Argentina, d'on no es plantegen sortir. "No tenim planejat una potencial venda ni una sortida del país, el banc és dels millors que tenim. Som el principal banc dels nostres clients, és un negoci molt bo i veiem que pot funcionar molt bé si se solucionen els problemes que tenen", explicava.

Encara que reconeixia que els seus comptes continuen afectats per la hiperinflació. D'on si sortiran és d'Alemanya, tal com Santander va comunicar fa uns dies. El banc abandonarà el negoci hipotecari i impactarà en els seus 500 empleats. "La realitat és que estem sent molt curosos en l'assignació de capital i només ens quedem en els negocis rendibles. I si un negoci sabem que no serà rendible, no assignem capital", com en Alemanya, o com van fer a Itàlia.

"Si no tens una banca completa com en Espanya, Portugal, Mèxic o el Brasil, el negoci no cobreix el cost de capital. No és per l'economia, sinó per rendibilitat", comentava. I quant als Estats Units, on el banc aterrarà també sota la seva marca digital Openbank en el segon trimestre, aclaria, "no estem canviant la marca als Estats Units, n'estem llançant una marcant nova".

I aquesta marca, afegia, conviurà amb Santander Private Banking i Santander Consumer. "L'entrada d'Openbank està en gran part feta, la plataforma arrencarà sol com una plataforma de dipòsits, però posteriorment li afegirem més serveis fins a convertir-la en un banc digital complet. Són tres fases i ho farem espaiat".