La rellançada marca d'automòbils Ebro preveu tancar el seu primer any complet d'activitat assolint el break-even operatiu, és a dir, deixant enrere els ebitda negatius i, per tant, amb una activitat ja rendible. Així ho ha comunicat Ebro EV Motors aquest dimarts, quan ha presentat els seus resultats econòmics fins al setembre, que ja deixen el seu primer ebitda positiu en els últims tres mesos.
L'empresa catalana va aconseguir una facturació de 217,8 milions d'euros entre gener i setembre, dels quals 198,6 milions van ser gràcies a la venda de 9.029 cotxes dels seus models s800, s7000 i del seu últim llançament, l's400. L'ebitda del període, tanmateix, es mou encara en xifres negatives, en concret, 12,7 milions d'euros.
Tanmateix, l'empresa que presideix Rafael Ruiz ja ha vist els primers números verds en l'últim trimestre. Entre el juliol i el setembre, Ebro EV Motors va ingressar 112,6 milions d'euros, dels quals 105,7 milions amb les vendes d'automòbils, mentre que la resta van correspondre a altres negocis. Gràcies a aquest volum de negoci, l'ebitda no auditat d'aquests tres mesos va ser positiu, en concret de 6,1 milions.
La companyia ha assegurat que, amb aquestes xifres, “es troba en la senda d'assolir, en el seu primer exercici d'activitat, el breack-even operatiu”, i ha afegit que l'ebitda inclou un cost de personal de 4,1 milions d'euros de personal en formació que no feien tasques productives. Com que no considera aquest cost recurrent, perquè aquests empleats es van incorporant a fàbrica, Ebro calcula que, si exclou aquest cost, l'ebitda negatiu dels primers nou mesos de l'any hauria baixat als 8,6 milions.
“El tercer trimestre de l’any, malgrat l’efecte estacional per al negoci del mes d’agost, ha ratificat el camí d’expansió en vendes i millores operatives que ja s’observaven en la primera part de l’exercici”, ha valorat Rafael Ruiz, que ha destacat que EV Motors s’acosta “a la velocitat de creuer desitjada”.
El president de l'empresa de la Zona Franca ha celebrat els últims fites de la marca: “Una nova cadena de muntatge en proves, un nou model de vehicle en el nostre catàleg, un nou país en el nostre perímetre d'operacions, la incorporació del tercer torn de treball a la factoria i l'enfortiment de la nostra estructura financera, suposen tot plegat avenços en el full de ruta previst que posen de manifest el compliment dels compromisos adquirits per Ebro EV Motors amb els seus accionistes”.
Els últims llançaments d'Ebro
Ebro va iniciar en els últims mesos les vendes del seu tercer model, el petit de la seva gamma de SUVs, l's400, del qual ja ha venut 1.458 unitats. El seu cotxe més venut gasta el moment és l's700, amb 5.078 unitats aquest any, seguit de l's800, amb 2.493 des de gener. Ebro ha anunciat el llançament del més gran de la gamma, el s900, que presentarà en societat dilluns que ve 24 de novembre, en la celebració del seu primer any de producció a l'Ebro Factory de la Zona Franca de Barcelona.
Ebro preveu tancar l'any amb més de 13.000 cotxes venuts, i a finals d'octubre comptava amb 79 concessionaris operatius, a prop de l'objectiu de tancar l'any amb 90. L'empresa, que acaba de rebre un Perte de 39 milions, ha anunciat també l'arribada dels seus models a Bulgària el 2026.
La companyia va anunciar la setmana passada que ja ha complert amb els compromisos de recol·locació d'extreballadors de l'antiga Nissan, que ocupava la mateixa planta a la Zona Franca de Barcelona. Amb els últims 48 empleats, Ebro ha contractat un total de 842 persones d'aquesta borsa de treball.
