La companyia automobilística Ebro ha donat per complerts els seus compromisos de recol·locar extreballadors de l'antiga Nissan, que ocupava la mateixa planta a la Zona Franca de Barcelona, amb les últimes 48 contractacions, que s'incorporaran en les setmanes vinents. Amb aquests empleats, Nissan ha contractat un total de 842 persones d'aquesta borsa de treball.

Tot i que l'acord establia el compromís de contractar fins a 1.250 treballadors de l'antiga Nissan, que són 400 més, Ebro indica que han estat els mateixos extreballadors que han declinat incorporar-se.

En un comunicat, Ebro apunta que aquests 400 llocs de treball no han estat coberts "per decisió dels treballadors que havien format part de la plantilla de Nissan, sigui perquè han desestimat l'oferta o perquè ja es troben treballant en altres organitzacions".

El compliment de l'acord, assolit el juny de 2022, s'ha escenificat aquest divendres amb la signatura d'un document per part del president d'Ebro EV Motors, Rafael Ruiz, i diversos representants sindicals d'USOC, CC.OO., UGT i CGT (imatge superior).

"Des d'Ebro hem complert amb el nostre acord de retornar l'ocupació perduda. Va ser el nostre gran objectiu des del principi, i l'hem fet realitat", ha indicat Ruiz. Ebro es va fer càrrec tant de la planta de la Zona Franca com de la de Montcada i Reixac. Dona feina en aquests moments a uns 1.000 empleats en total. La planta de la Zona Franca opera actualment en tres torns i produeix els Ebro S400, S700, S800 i S900. A més, ja disposen de 79 punts de venda a Espanya.

Ebro ha llançat aquest novembre el seu quart model muntat a Barcelona amb peces importades de la Xina, el s900, un híbrid endollable que tindrà un cost de 38.990 euros. El nou cotxe mesura 4,81 metres de llarg, 1,92 d'ample i 1,74 d'alt i té espai per a fins a 7 passatgers. El llançament se suma als tres SUV prèviament llançats d'aquesta empresa catalana que ha renascut de la mà de la xinesa Chery. Preveuen arribar a les 13.500 unitats venudes a l'acabar l'any. La companyia va facturar 105 milions en el primer semestre, que va tancar amb pèrdues de 18 milions pels costos d'expansió, de manera que no va aconseguir els beneficis que esperava tenir ja en aquest període.

Per altra banda, la planta de la Zona Franca ja està incorporant robots d'última generació per preparar la línia M1, que permetrà optimitzar els processos de soldadura, muntatge i pintura, ja que fins ara aquestes instal·lacions rebien vehicles semimuntats des de la Xina i s'encarregaven del seu muntatge final. "Es compta amb prop de 200 robots que assistiran en aquestes tasques quan la línia entri en funcionament aviat, i això permet triplicar la capacitat de producció a la Zona Franca i ampliar considerablement la localització de la producció dels vehicles a Barcelona", segons ha informat la companyia.