Els preus dels hotels són pels núvols i no només a les grans ciutats. La forta demanda de viatges i lleure després de la pandèmia ha disparat les tarifes i el preu per dormir una nit assoleix els 158,4 euros, de mitjana, (dades a tancament de 2024) des dels 88,5 euros que costava el 2019, segons el Baròmetre de STR i Cushman & Wakefield, i això suposa un 78% més.

Per això, allotjaments com els de easyHotel, amb preus econòmics, estan despuntant a Espanya. La companyia és present a Madrid, Màlaga i Barcelona, sent aquest últim el que millor els funciona. "Barcelona és símbol del nostre èxit més gran, la joia de la corona, el millor dels nostres hotels," comentava el conseller delegat de la cadena, Karim Malak, fa uns dies.

Així, la companyia -que ja compta amb 50 hotels en 11 països europeus- es disposen a obrir un segon hotel a Barcelona durant l'estiu. En concret, La Sagrera té previst obrir les seves portes el 7 de juliol amb preus des de 65 euros. Des de easyHotel asseguren que el seu model agrada al país i projecten també nous hotels a Sevilla i Bilbao. "Espanya serà el 2026 el 35% dels nostres ingressos i la nostra prioritat".

Malak explicava que el seu model de negoci és rendible perquè tenen pocs costos, la qual cosa els permet oferir preus baixos i obtenir beneficis. El seu objectiu, de fet, és que l'hoste es quedi poc temps a l'hotel i gasti poc a l'hotel, per tant, l'establiment té l'imprescindible. I la seva ubicació, sempre està a prop del transport públic perquè no es troba als llocs més turístics.

"Se sol sentir que l'hotel ha de ser la destinació, que necessitem grans espais de lleure, hotels amb spa, amb molts metres quadrats... Però jo el que veig és més costos i més complexitat", destacava el CEO en la inauguració del seu nou hotel a Madrid, on posava en relleu que la seva cadena vol que les persones que s'allotgin a l'hotel "passin menys temps a l'hotel", que vesteixen la ciutat on són i romanguin "unes sis o vuit hores a l'allotjament".

"Per a què gastaré diners en uns serveis que per a res no utilitzaré? Aquest és el nostre model, un hotel que no sigui destinació, que faci de la ciutat la destinació i per a això tenim aquest concepte, que és molt simple, un hotel que anem a dormir, un hotel optimitzat," apuntava.

Conforme a aquest concepte, els hotels de easyHotel ofereixen "tot el necessari per a un bon descans" però "sense floritures". Per posar un exemple, agregava el CEO, "no tenim minibar i això redueix el consum energètic. Els nostres clients poden utilitzar els bars i restaurants de la zona, així necessitem menys espai".

Per tot això, defensava que ofereixen la millor relació "qualitat-preu". I resultat de tot això és que el client "pot dormir en un llit de 4 estrelles sense pagar un preu de 4 estrelles". Així mateix, Karim Malak comentava que des de l'app o web mòbil "es necessiten només 8 clics per realitzar una reserva" quan altres marques necessiten entre 9 i 23. I les reserves es paguen per endavant, per la qual cosa necessiten menys treballadors en recepció.

Amb tot, els seus costos són més reduïts i això els permet tenir més beneficis per habitació. Des del punt de vista financer, destacava també que tenen unes finances "sanes" i de fet, CaixaBank ha finançat el projecte amb un préstec de 29 milions d'euros per recolzar la seva expansió al mercat espanyol.

Els seus resultats els permeten ser "ambiciosos" i preveuen continuar obrint hotels al sud d'Europa i molt concretament a Espanya i Portugal. "Volem adquirir nous hotels, Barcelona és símbol del nostre èxit més gran, la joia de la corona, el millor dels nostres hotels, i obrirem un segon hotel. Però també esperem obrir més a Madrid, arribar a València i Alacant, a més de Sevilla i Bilbao. Espanya serà el 2026 el 35% dels nostres ingressos i el país és la nostra prioritat".

Finalment, el conseller delegat destacava que easyHotel vol ser un hotel local i accessible a totes les butxaques, i per això la prioritat de la cadena és que l'hotel sigui a prop del metro i en general, d'un transport públic. "No és tan important que sigui en el centre de la ciutat, per a nosaltres l'important és que estigui bé comunicat", acabava.