El gegant nord-americà The Walt Disney Company ha registrat unes pèrdues netes atribuïdes de 460 milions de dòlars (417,5 milions d'euros) en el tercer trimestre del seu exercici fiscal, davant els guanys de 1.409 milions de dòlars (1.278,7 milions d'euros) anotats en el mateix període de l'any anterior. La xifra de negoci de la multinacional entre abril i juny va assolir els 22.330 milions de dòlars (20.264,6 milions d'euros), un 3,8% per sobre dels ingressos corresponents al mateix interval de l'exercici precedent.

El conseller delegat de The Walt Disney Company, Robert A. Iger, ha subratllat que els resultats del trimestre reflecteixen el que la multinacional ha aconseguit gràcies a la transformació "sense precedents" que està duent a terme Disney per reestructurar la companyia, millorar l'eficiència i tornar la creativitat al centre del seu negoci.

Per segments de negoci, la divisió de mitjans i entreteniment ha disminuït un 1% la seva facturació, fins als 14.004 milions de dòlars (12.708,9 milions d'euros), mentre que la unitat de parcs d'atraccions ha vist créixer un 13% els seus ingressos, fins a 8.326 milions de dòlars (7.556,4 milions d'euros).

Disney perd 10 milions de subscriptors en tres mesos

En finalitzar el tercer trimestre, Disney va comptabilitzar 146 milions de subscriptors del seu servei Disney+, davant els 158 milions dels tres primers mesos de 2023, mentre que el nombre d'usuaris de pagament d'ESPN+ va assolir els 25,2 milions i els d'Hulu van sumar 48,3 milions d'usuaris. D'aquesta manera, en els nou primers mesos del seu exercici, The Walt Disney Company va registrar un benefici net atribuït de 2.090 milions de dòlars (1.895,9 milions d'euros), gairebé un 30% menys que un any abans.

La xifra de negoci de la multinacional en els seus primers nou mesos va assolir els 67.657 milions de dòlars (61.379,7 milions d'euros), un 8% més que en el mateix període de l'any anterior.

Respecte a les previsions, la companyia s'ha proposat superar el seu objectiu inicial de registrar 5.500 milions de dòlars (4.989,8 milions d'euros) en estalvis, així com de millorar els seus ingressos operatius directes al consumidor en aproximadament 1.000 milions de dòlars (907 milions d'euros) en només tres trimestres.

Pujada de preus

Així mateix, la multinacional ha anunciat aquest dijous que a partir del pròxim 1 de novembre activarà al mercat europeu, que inclou Espanya, i canadenc, un nou pla amb publicitat, després d'aplicar-lo fa uns mesos als Estats Units. En aquesta línia, la firma ha explicat que a mesura que s'actualitzin els preus per a diversos plans a finals d'aquest any, els subscriptors als Estats Units tindran accés a un nou pla de subscripció combinat sense anuncis, a partir del 6 de setembre, amb Disney+ Prèmium i Hulu per 19,99 dòlars (18,14 euros) al mes.

En l'àmbit internacional, Disney+ ha llançat un nou nivell 'Estàndard', així com 'Estàndard amb anuncis' en mercats seleccionats d'Europa, l'Orient Mitjà i l'Àfrica (EMEA) i el Canadà. En concret, els nous plans amb publicitat costaran de 5,99 euros al mes a EMEA i 7,99 dòlars (7,25 euros) mensuals al Canadà. A més, els subscriptors existents als mercats corresponents romandran en el nivell 'Prèmium sense anuncis' quan el preu de la seva subscripció augmenti al desembre, llevat que optin per canviar-se a un dels nous plans de menor preu.