El sindicat CGT ha desconvocat la vaga prevista per a aquest pont de desembre a Iryo, després d'aconseguir un acord per elaborar un conveni col·lectiu, amb vigència per a un sol any (2026). En el mateix es recullen certes pujades salarials i plusos. Tant les pujades salarials com el plus de transport aconseguit es troben per sota de les expectatives del sindicat, si bé destaca que és un bon punt de partida per negociar el següent conveni col·lectiu, segons va informar el sindicat a Europa Press.

Els primers dies de vaga van tenir lloc els dies 25, 26 i 27 de novembre, i la tanda següent estava programada per als dies 5, 6, 7 i 8 de desembre, en ple pont, cosa que va provocar cancel·lacions de trens. Les aturades afectaven els col·lectius de Tripulació, Manteniment, CEX, Sala de Control i Oficines en tots els centres de treball.

Per la seva banda, Iryo ha explicat en un comunicat que operarà de manera gradual els trajectes que estaven condicionats pels serveis mínims fins a assolir el 100%. L'operador ha agraït "la disposició al diàleg i l'esforç" de totes les parts involucrades i ha cridat a mantenir oberts els canals de diàleg amb els representants sindicals. En un comunicat, Iryo també ha subratllat la importància de mantenir oberts els canals de diàleg en aquesta nova etapa, amb l'objectiu "d'avançar plegats i consolidar la creació de valor" dins de l'empresa.

La companyia que dirigeix Fabrizio Favara ha assolit l'acord més desitjat, per poder continuar negociant. Sobre la taula de negociació va col·locar propostes econòmiques amb millores "significatives" en salari base i la retribució variable, nous plusos, una reducció de jornades i la introducció de noves classificacions professionals. La negociació -oberta des de juny de 2024- ja perseguia acordar un conveni de caràcter transitori amb una vigència d'un any que "permeti comptar amb una visió més precisa de l'evolució del mercat i de la companyia" i donar pas a una negociació d'un altre conveni de més durada i abast.