Cupra ha solventat la marxa d'Antonino Labate, el director d'estratègia, desenvolupament de negoci i operacions de la firma, amb l'elecció de Sven Schuwirth, com ja va avançar ON ECONOMIA. Aquest dimecres, coincidint amb l'inici de les seves responsabilitats, ha comunicat públicament el relleu de qui va ser l'artífex de l'estratègia de la marca prèmium de Seat. El nou director d'operacions de la marca automobilística prové d'una llarga trajectòria al grup Volkswagen i, des de juny de 2021, director de Negoci Digital i Estratègia de Producte.

La companyia ha anunciat el nomenament a través d'un comunicat en el qual ressalta la contribució que ja ha tingut Schuwirth en el desenvolupament de la marca. "Durant els últims 20 mesos, ha estat fonamental en el desenvolupament de l'estratègia de producte de Cupra i en la direcció de l'expansió de la marca a nous mercats, inclòs Austràlia". Schuwirth compta amb més de 20 anys d'experiència en la indústria de l'automòbil en àrees com vendes, màrqueting i estratègia digital, havent desenvolupat la major part de la seva carrera en el Grup Volkswagen.

El director general de Cupra i president de Seat, Wayne Griffiths ha assegurat que "Schuwirth és un executiu molt qualificat amb una gran visió per entendre les futures tendències de la indústria de l'automòbil". "Mai no té por de traspassar els límits i sota el seu lideratge comencem una nova era", va afegir Griffiths.

El nou director d'operacions reportarà directament al director general de Cupra i president de Seat, Wayne Griffiths, des d'aquest dimecres 1 de març, assumint totes les tasques que exercia Antonino Labate, que va abandonar l'empresa a petició pròpia. Per a Labate, Griffiths va tenir paraules d'agraïment a la seva tasca: "M'agradaria agrair a Antonino Labate, un dels primers veritables creients de Cupra, la seva contribució per fer realitat la marca en tan sols 5 anys. Li desitjo el millor per al futur".

Sven Schuwirth arriba a Cupra en un gran moment per a la marca. El 2022, va registrar un creixement del 92,7% respecte a 2021, venent 152.900 vehicles, sent la principal marca de Seat pel seu valor afegit i rendibilitat. La proposta comercial de Cupra té en el model Formentor la clau del seu èxit actual. Però els equips de desenvolupament de l'automobilística ja estan treballant en tres models electrificats que arribaran d'aquí a 2025: Terramar, Tavascan i UrbanRebel. Cupra que vol aportar el marge i el volum per al grup Seat, té per objectiu, a mitjà termini, d'assolir el mig milió de vehicles comercialitzats a l'any.

L'estratègia queda ara en mans de Sven Schuwith. Un executiu que després d'estudiar Administració d'Empreses i Enginyeria a la Universitat Tècnica de Berlín i a la Universitat de Califòrnia, es va unir a Audi AG el 1999. El 2004, va ser nomenat director de Desenvolupament de Marca i Identitat Corporativa. En el seu càrrec de Cap d'Estratègia de Marca, va ser responsable de l'estratègia de producte, cartera i comunicació a partir de 2008. De 2009 a 2016, Schuwirth va ser Cap de Desenvolupament de Marca i Digitalització. El 2019, va tornar a Audi AG, després d'un any en BMW AG, per fer-se càrrec de l'acabada de crear divisió Marca Audi, Negocis Digitals i Experiència del Client.