La marca Cupra ha assolit el milió de vehicles produïts a la seva fàbrica Seat, de Martorell (Barcelona), amb la fabricació d'una unitat Cupra Formentor, que ha sortit de les línies de producció a la planta del grup Volkswagen a Barcelona. Després de set anys de trajectòria, Cupra acumula set models diferents: Ateca, León, Formentor, Born, Tavascan, Terramar i Raval, aquest últim amb la previsió que es comercialitzi en el primer trimestre del 2026.

El conseller delegat de Seat i Cupra, Markus Haupt, ha assegurat que arribar al milió de vehicles Cupra fabricats demostra la "visió audaç i passió incansable" de la marca, a banda del seu compromís amb l'electrificació i el futur de la mobilitat, informa en un comunicat aquest dijous. Haupt ja va anunciar el mes de setembre passat que la marca tenia cada vegada més a prop aquesta fita. També va detallar que "l'arribada del cotxe elèctric suposa una transformació tecnològica per a la nostra fàbrica, amb instal·lacions de producció completament noves, amb automatitzacions, amb intel·ligència artificial, i molt més que això". El grup Volkswagen ha invertit 10.000 milions d'euros en l'electrificació d'Espanya. Una quantitat significativa d'aquesta inversió, 3.000 milions d'euros, s'ha destinat a electrificar les seves instal·lacions de Martorell. 

Fundada el 2018 com la primera marca nova creada dins del grup Volkswagen, Cupra ja comercialitza sis models i en el primer trimestre del 2026 en sumarà un setè, el Cupra Raval, que es convertirà en el primer vehicle elèctric urbà del grup alemany, "la qual cosa representa un punt d'inflexió per a la marca, fent l'electromobilitat més accessible a una nova generació de conductors", assenyala en un comunicat.

Per commemorar aquesta xifra de fabricació, Cupra sortejarà un Cupra Formentor e-Hybrid, el mateix model que s'ha convertit en el vehicle un milió produït per la firma automobilística, entre tots els empleats de la companyia perquè el guanyador el faci servir durant tres anys. 

Portar la marca Cupra a l'Orient Mitjà

Després d'ampliar la seva presència internacional el 2025 amb l'obertura de Cupra City Garages a Viena i Manchester, cosa que eleva el total a 12 ubicacions globals, Cupra es prepara per entrar en nous territoris amb un gran potencial per ampliar encara més la seva presència global. En concret, la marca esportiva del grup Volkswagen està explorant oportunitats de creixement a l'Orient Mitjà, una regió que presenta un avantatge estratègic únic a causa de la seva proximitat a Europa i al seu estatus com una de les economies de creixement més gran del món.

Cupra és en l'actualitat, juntament amb la marca Seat, les líders dins del grup Volkswagen pel que fa a vendes. En els tres primers trimestres, el fabricant amb seu a Barcelona ha acumulat unes vendes de 439.500 unitats entre les seves dues marques, un 4,1% més que en el mateix període de l'any passat. Es queda, així, per sota de Skoda, que se situa al capdavant dins de les marques Core del grup alemany —Volkswagen, Skoda i les dues marques del grup Seat— amb un augment del 14,1% i 765.700 turismes venuts fins al setembre. Per darrere se situa el vaixell insígnia del grup de Wolfsburg, Volkswagen, que no aconsegueix enlairar les seves vendes i matricula 3.492.500 unitats, un 2,8% més que en el mateix període del 2024. La vicepresidenta executiva de Persones i Organització, Laura Carnicero, ha destacat que en aquests set anys Cupra "s'ha convertit en una de les marques de cotxes de creixement més ràpid a Europa".