El ministre d'Economia, Comercia i Empresa, Carlos Cuerpo, ha asseverat que "no hi ha absolutament cap influència de Junts ni d'ERC ni de cap altre partit polític en la decisió de la consulta de l'opa sobre el Sabadell". Així ho ha manifestat aquest diumenge el ministre en una entrevista en 'El Diari', recollida per EP, en la que rebutja que la intenció del govern espanyol sigui justificar un 'no' a l'opa. "La mateixa consulta deixa obert fer aportacions que puguin anar en una direcció o una altra. La consulta, l'únic que fa és reflectir les condicions d'interès general que venen en la mateixa normativa, a l'article 10.4 de la Llei de Defensa de la Competència", ha explicat.
Cuerpo defensa la necessitat de fer la consulta perquè "cal veure si s'han de prendre mesures addicionals en funció de condicions o de raons o de criteris d'interès general diferents dels de competència". "I per ser capaços de prendre aquesta decisió, si elevar o no l'operació a Consell de Ministres, volem fer-ho amb la garantia més gran possible i tenint tota la informació possible sobre la taula. Ja que és molt difícil captar tota aquesta informació, hem pensat que ens podia donar un 'input' addicional obrir aquesta consulta pública", ha indicat.
Preguntat pels aranzels dels Estats Units, el ministre apunta que és "prematur" saber si seran necessaris ajuts directes per a les empreses. "A nivell agregat, Espanya està menys exposada que altres països; però en l'àmbit sectorial, sí que hi pot haver sectors amb un grau d'exposició més gran o algunes empreses que puguin tenir una particular afectació. Allà hem d'estar preparats per actuar de manera de decidida. Però no anticiparia res", postil·la.
D'altra banda, revela que l'estimació del govern d'Espanya sobre les pèrdues econòmiques ocasionades per l'apagada del passat 28 d'abril està entorn dels 300 milions d'euros. La CEOE ha xifrat en 1.600 milions l'impacte per al teixit empresarial.