Consum va obtenir un resultat de 101,1 milions d'euros el 2023, la qual cosa suposa un creixement del 75% respecte a l'any anterior, en un exercici de contenció de preus del seu consum elèctric i un augment de facturació del 13,6%, que va arribar fins als 4.388 milions. La cooperativa va retallar el seu marge brut amb un impacte d'uns 40 milions per la contenció de preus per guanyar competitivitat, la qual cosa la va portar a guanyar clients, i va crear 1.879 llocs de treball en una plantilla total de 21.216 treballadors, que aquest mes de febrer van rebre una pujada salarial del 3,6%.

El director general de Consum, Antonio Rodríguez Lázaro, ha presentat aquest dimarts els resultats de 2023 de la cooperativa valenciana, sisena empresa de distribució per superfície en l'àmbit nacional, amb una quota del 4,6% (+0,1 %), amb 933 punts de venda (485 de propis i 448 Xàrter). La retallada del marge brut i el control de despeses, sobretot en reducció del cost energètic, han estat els factors que han determinat els resultats de l'any passat, quan es va produir un increment dels costos induït per l'augment dels preus en origen i productes.

Estalvi energètic

Segons ha explicat, els marges s'han ajustat per no perdre mercat i l'objectiu és ser més eficients, en al·lusió a l'acord assolit amb Endesa per al subministrament a llarg termini (20-30 anys) d'energia 100% renovable procedent d'un hort solar i d'electricitat amb garanties d'origen. També ajuden a reduir la factura elèctrica les instal·lacions fotovoltaiques, de les quals Consum disposa ja en 27 supermercats i a les plataformes logístiques de Torre de Xafarderes i Zona Franca. En aquest camp, aquest any duplicarà la xarxa de carregadors elèctrics als supermercats.

Rodríguez ha destacat l'"excepcional" comportament de la venda de frescos a totes les seves seccions, i ha dit no preveure problemes en escassetat d'aliments com la collita d'oli o fruites i verdures a causa de la sequera durant aquest any, tret que s'aguditzi la falta d'aigua. A superfície constant, les vendes han pujat un 10,2%, i en volum el creixement ha estat del 6,5%, mentre la venda online —que dona servei en 431 poblacions— ha crescut un 10% fins als 73,6 milions, la qual cosa representa un 1,7% de les vendes.

La cooperativa preveu construir el 2025 una plataforma per donar servei a la venda online a València i la seva àrea metropolitana en algun municipi d'aquesta zona, i també obrirà una nova plataforma a Aldaia (València) en una nova zona industrial que ja compta amb el pla urbanístic aprovat i de la qual ocuparà un 50%.