La marca automobilística Ebro entrarà al mercat búlgar l'any que ve, configurant "el primer pas" de la seva expansió internacional. L'anunci l'ha difós Chery, coimpulsor de la marca, a la ciutat xinesa de Wuhu, seu del fabricant xinès aliat tecnològic d'Ebro. A més, des del consell d'administració d'Ebro Factory, Johnson Xu, ha afirmat que empreses búlgares "podrien integrar-se a la cadena de subministrament d'Ebro".
El president del grup Ebro EV Motors, Rafael Ruiz, ha assegurat que es tracta d'una notícia que "consolida els bons resultats de la companyia a Espanya", on s'assemblen tres models SUV -Ebro S700, Ebro s800 i Ebro s400- amb motors de combustió, híbrids i híbrids endollables, amb tecnologia d'origen Chery, adaptats al mercat europeu. La companyia no ha concretat amb quin model entrarà al mercat búlgar. Els tres models es fabriquen a la planta de la Zona Franca de Barcelona. A Espanya, la marca compta amb una xarxa de 70 concessionaris.
La firma aposta per la producció a Espanya de models de la recuperada marca Ebro -nascuda el 1954- que funcionin amb energies netes com a element indispensable de l'avenç de la nostra societat cap a una mobilitat més sostenible i una economia més verda.
Vendes cap a les 10.000 unitats
Fins al setembre de 2025, la marca Ebro ha venut 9.029 vehicles. Amb xifres tancades del primer semestre de l'any, els ingressos de la marca han ascendit a 105,2 milions d'euros, impulsats principalment per la comercialització dels seus nous vehicles sostenibles, assolint una quota de mercat de 2,52% en el segment SUV híbrid endollable, segons dades proporcionades per la companyia.
A tancament de juny, Ebro comptava amb més de 1.300 empleats, dels quals 900 formen part de l'acord de la mesa de reindustrialització de Nissan, fruit de l'acord de la marca per ocupar les antigues naus que va deixar lliures la companyia nipona en deixar de produir a Catalunya.
Durant els primers sis mesos de l'any s'ha llançat el model híbrid s800 i se n'ha iniciat la producció, així com la de l's700 i l's400. A més, davant els bons resultats i necessitats de producció, la companyia va arribar a un acord amb Goodman per ampliar la seva capacitat logística i productiva amb 57.000 m².