Ebro EV Motors ha experimentat un creixement exponencial en la seva activitat comercial durant el primer semestre de 2025. La companyia automobilística ha assolit uns ingressos de 105,3 milions d'euros entre gener i juny d'aquest any, una xifra que multiplica per nou (un +817%) els ingressos obtinguts en el mateix període de l'exercici anterior.

Aquest espectacular increment reflecteix l'èxit del llançament al mercat dels nous vehicles sostenibles de la marca i el bon acolliment per part dels consumidors. No obstant aquest impressionant volum de facturació, Ebro ha registrat unes pèrdues netes de 18,3 milions d'euros en aquest primer semestre. Aquesta xifra representa un increment del 70% respecte als "números vermells" de 10,8 milions que va presentar en el mateix període del 2024.

L'aparent paradoxa entre l'explosió de les vendes i l'augment de les pèrdues té la seva explicació en la fase d'inversió massiva en què es troba la companyia, que està assumint despeses operatives molt elevades per al llançament i consolidació del seu projecte industrial a l'antiga planta de Nissan de Barcelona. L'aparent paradoxa entre l'augment de les pèrdues i l'explosió de la facturació té la seva explicació en la fase de llançament i inversió massiva en què es troba la companyia. Ebro EV Motors, fruit de l'acord entre inversors espanyols i el gegant xinès Chery per a reindustrialitzar la icònica fàbrica de Nissan a la Zona Franca de Barcelona, està immersa en un desemborsament econòmic colossal.

Les despeses operatives s'han vist inflades per múltiples factors:

-L'empresa emergent industrial: Posar en marxa una planta d'assemblatge d'alt voladís des de zero implica costos logístics, de subministrament i d'energia enormement elevats.
-R+D i llançament de producte: El desenvolupament i la comercialització de nous models de vehicles sostenibles requereixen inversions milionàries en tecnologia, publicitat i xarxa comercial.
-Contractació i formació: Amb més de 1.300 treballadors, dels quals 900 provenen directament de l'acord de la mesa de reindustrialització, la massa salarial és un altre factor determinant. La companyia subratlla el seu compromís amb la generació de treball qualificat a la zona.

La companyia atribueix aquest creixement exponencial "principalment a l'èxit en la comercialització dels seus nous vehicles sostenibles". El model estrella, un SUV híbrid elèctric (PHEV), ha aconseguit capturar ràpidament una quota de mercat del 2,52% en el seu segment, un èxit notable en un mercat altament competitiu i dominat per marques consolidades. Aquest bon acolliment es tradueix en xifres de venda concretes: fins a juny, Ebro EV Motors havia lliurat 9.029 vehicles als seus clients. La companyia qualifica aquest ritme de "bo" i el celebra com a prova de la viabilitat del seu model de negoci. Aquests són els primers resultats que reflecteixen el llançament comercial dels seus vehicles.

Malgrat les pèrdues actuals, l'horitzó es presenta amb optimisme. La companyia ha anunciat que està previst que, abans de finalitzar aquest any, entri en funcionament una nova línia de producció a la fàbrica de Barcelona. Aquesta ampliació de la capacitat productiva respon a la demanda creixent i és un pas clau per aprofitar les economies d'escala, un element crucial per a començar a reduir les pèrdues i avançar cap a l'anhelat punt d'equilibri.

En el seu comunicat, Ebro EV Motors ha qualificat el primer semestre de 2025 com "un període marcat per un creixement exponencial de la seva activitat comercial i l'avanç en el seu pla estratègic". El grup considera que aquests resultats, encara en vermell, confirmen que la companyia està en la "bona direcció". El repte ara és clar: consolidar aquest impuls comercial i gestionar l'eficiència operativa per tal de convertir el volum de vendes en beneficis nets, assegurant així la sostenibilitat a llarg termini del projecte que ha reviscut un dels pols industrials més emblemàtics de Catalunya.