Cellnex invertirà 2.500 milions d'euros per arribar a les 30.000 antenes instal·lades a França el 2030, un objectiu que implica la construcció de més de 5.000 emplaçaments addicionals al territori francès.

La xifra representa la meitat dels 5.000 milions anunciats el passat dia 10 per incrementar la rendibilitat i tornar el capital als accionistes per la via dels dividends.

L'acord va ser anunciat durant la 8a edició de la Cimera Choose France 2025, que va tenir lloc aquest dilluns en Château de Versailles (França) i que va convocar el president francès, Emmanuel Macron, per atreure inversions estrangeres.

La inversió començarà el 2025 amb una dotació inicial de més de 950 milions d'euros destinats al desplegament de 2.000 noves infraestructures de telecomunicacions que acolliran antenes per als quatre operadors de telefonia mòbil de França, així com a la construcció de la seva xarxa nacional de fibra.

L'empresa ha donat a conèixer aquest projecte després d'aplicar un ERO a Espanya per a 209 treballadors el cost dels quals ha repercutit en els resultats financers del primer trimestre, que va tancar amb unes pèrdues de 40 milions, un 25,6% més que l'any passat, però amb un increment d'ingressos del 6,3% en comparació a l'any anterior.

Marco Patuano, Conseller Delegat de Cellnex, va destacar després de la presentació dels resultats: "Malgrat les turbulències geopolítiques, continuem complint tots i cada un dels nostres objectius, començant per una sòlida execució operativa fruit del nostre focus industrial en les eficiències i el creixement orgànic, que s'han vist reflectits als principals indicadors del període". En aquest sentit, el directiu va defensar que continuen "aplicant el full de ruta i complint compromisos amb el mercat". "·n tres anys hem incrementat un 36% l'EBITDA, un 46% el RLFCF, hem multiplicat per 22 vegades la remuneració a l'accionista i hem reduït 1,3 vegades la ràtio deute EBITDA. Som al camí correcte per encarar la recta final de la fase de consolidació i obrir el tercer capítol de Cellnex centrat en el creixement", va afegir.

El mes de març passat, l'empresa va presentar un pla estratègic amb quatre pilars, el primer desprendre's de línies de negoci no essencials per a una estratègia de simplicitat, el segon enfocar-se en la col·locació d'equips a les seves torres, el tercer apostar per l'eficiència per millorar l'ebitda i el quart la responsabilitat mantenint l'aposta per la sostenibilitat i els criteris ESG.

En el tercer focus, que inclou l'adquisició de terrenys a determinats països amb 10.000 empleazamientos, s'inclou la seva renovada aposta per França.