Caprabo ha obert 10 supermercats a Catalunya en la primera meitat d’aquest any. Formen part de l’execució del pla estratègic d’aquesta cadena, que preveu 38 obertures en el període de 2024 a 2026.
En realitat, aquests 10 nous supermercats han iniciat l’activitat entre el febrer, quan Caprabo comença l’exercici fiscal, i el juliol vinent, quan està previst que obri un nou establiment a l’Hospitalet de Llobregat.
D’aquests 10 supermercats que han obert des de febrer, un és un establiment propi, 5 són franquícies, 3 de la modalitat Aliprox (botigues d’entre 200 i 350 metres quadrats de superfície de venda) i un de la modalitat Ràpid (botiga de proximitat).
D’aquesta manera, Caprabo ha arribat a municipis on no tenia presència, com Calonge i Sant Antoni (Baix Empordà), Cabrils (Maresme) i Alcanar (Montsià). I l’ha reforçat a Barcelona, Hospitalet de Llobregat, Igualada, Vilafranca del Penedès i Girona.
En total, aquests 10 supermercats suposen 3.754 metres quadrats de superfície comercial i la creació de 76 nous llocs de treball. Aquests són els establiments, la localització i les seves característiques:
Data | Municipi | Comarca | Superf. | Empleats | Model |
Febrer | Igualada | Anoia | 299 | 5 | Franq. |
Març | Cabrils | Barcelonès | 190 | 6 | Franq |
Abril | Girona | Gironès | 299 | 4 | Franq |
Abril | BCN-Taixonera | Barcelonès | 289 | 5 | Franq |
Maig | Colonge i St. Antoni | B. Empordà | 1676 | 35 | Pròpia |
Maig | L'Hospitalet | Barcelonès | 231 | 4 | Aliprox |
Maig | Vilafranca del Penedès | Alt Penedès | 200 | 5 | Aliprox |
Juny | Alcanar | Montsià | 120 | 3 | Ràpid |
Juny | Igualada | Anoia | 230 | 5 | Franq |
Juliol | L'Hospitalet | Barcelonès | 220 | 4 | Aliprox |
El juliol de l’any passat, Caprabo va anunciar un pla estratègic (2024-2026) que preveu una inversió de 60 milions d’euros per obrir 38 nous supermercats: 8 de propis i 30 franquiciats. Aquest 2025 serà l’exercici amb més inauguracions. Només des del febrer passat ja en sumen 10. Ara compten amb uns 300 establiments, tots a Catalunya, dels quals 170 són propis i 130 franquiciats.
L’objectiu de la cadena és arribar al 2026 amb una facturació aproximada de 900 milions d’euros i un ebitda de 34 milions. En l’exercici de 2023, l’últim amb comptes consultables, va facturar 780 milions i l’ebitda es va situar en 15 milions. També s’han proposat elevar la quota de mercat fins el 5%, quan van tancar el 2024 en el 4,76%.
El març passat, Caprabo va nomenar Josu Mugarra, fins aleshores director financer d’Eroski, com a nou president en substitució de Javier Amezaga, que va ser designat vicepresident de la Corporación Mondragón. Mugarra ja havia ocupat diverses responsabilitats a Caprabo entre 2018 i 2022. Amb aquests canvis, ara presidirà el consell d’administració de Supratuc2020, la societat matriu de Caprabo, participada a parts iguals per Eroski i EP Corporate Group, el hòlding de l’inversor txec Daniel Kretinsky.