Caprabo ha obert 10 supermercats a Catalunya en la primera meitat d’aquest any. Formen part de l’execució del pla estratègic d’aquesta cadena, que preveu 38 obertures en el període de 2024 a 2026.

En realitat, aquests 10 nous supermercats han iniciat l’activitat entre el febrer, quan Caprabo comença l’exercici fiscal, i el juliol vinent, quan està previst que obri un nou establiment a l’Hospitalet de Llobregat.

D’aquests 10 supermercats que han obert des de febrer, un és un establiment propi, 5 són franquícies, 3 de la modalitat Aliprox (botigues d’entre 200 i 350 metres quadrats de superfície de venda) i un de la modalitat Ràpid (botiga de proximitat).

D’aquesta manera, Caprabo ha arribat a municipis on no tenia presència, com Calonge i Sant Antoni (Baix Empordà), Cabrils (Maresme) i Alcanar (Montsià). I l’ha reforçat a Barcelona, Hospitalet de Llobregat, Igualada, Vilafranca del Penedès i Girona.

En total, aquests 10 supermercats suposen 3.754 metres quadrats de superfície comercial i la creació de 76 nous llocs de treball. Aquests són els establiments, la localització i les seves característiques:

Nous supermercats de Caprabo d'aquest 2025
  Data   Municipi   Comarca   Superf.  Empleats  Model
  Febrer   Igualada   Anoia   299   5   Franq. 
  Març   Cabrils   Barcelonès   190   6   Franq
  Abril   Girona   Gironès   299   4   Franq
  Abril  BCN-Taixonera   Barcelonès   289   5   Franq
  Maig   Colonge i St. Antoni   B. Empordà   1676   35   Pròpia
  Maig   L'Hospitalet   Barcelonès   231   4   Aliprox
  Maig   Vilafranca del Penedès   Alt Penedès   200   5   Aliprox
  Juny   Alcanar   Montsià   120   3   Ràpid
  Juny   Igualada   Anoia   230   5   Franq
  Juliol   L'Hospitalet   Barcelonès   220   4   Aliprox

 

El juliol de l’any passat, Caprabo va anunciar un pla estratègic (2024-2026) que preveu una inversió de 60 milions d’euros per obrir 38 nous supermercats: 8 de propis i 30 franquiciats. Aquest 2025 serà l’exercici amb més inauguracions. Només des del febrer passat ja en sumen 10. Ara compten amb uns 300 establiments, tots a Catalunya, dels quals 170 són propis i 130 franquiciats.

L’objectiu de la cadena és arribar al 2026 amb una facturació aproximada de 900 milions d’euros i un ebitda de 34 milions. En l’exercici de 2023, l’últim amb comptes consultables, va facturar 780 milions i l’ebitda es va situar en 15 milions. També s’han proposat elevar la quota de mercat fins el 5%, quan van tancar el 2024 en el 4,76%.

El març passat, Caprabo va nomenar Josu Mugarra, fins aleshores director financer d’Eroski, com a nou president en substitució de Javier Amezaga, que va ser designat vicepresident de la Corporación Mondragón. Mugarra ja havia ocupat diverses responsabilitats a Caprabo entre 2018 i 2022. Amb aquests canvis, ara presidirà el consell d’administració de Supratuc2020, la societat matriu de Caprabo, participada a parts iguals per Eroski i EP Corporate Group, el hòlding de l’inversor txec Daniel Kretinsky.