Alguna cosa més de 100,5 milions de pagaments amb el mòbil al juliol. Aquestes són les operacions realitzades pels clients de CaixaBank en un sol mes, i això suposa batre el rècord d'operacions de pagament mòbil amb un augment del 34,4% respecte al mateix mes de 2024 i una base de clients "en expansió", segons ha comunicat aquest dissabte l'entitat financera. El pagament a través de dispositius mòbils no para de créixer i ja suposen més d'un terç (38%) de les compres amb targeta.

Una altra dada que evidencia l'impacte de la transformació digital en els hàbits de consum és el creixement del 15,3% del nombre de clients de pagament mòbil de CaixaBank en els últims dotze mesos, fins a assolir els 4,85 milions. Una cosa que igualment es confirma en què el parc de targetes "enrolades" en els dispositius digitals ha augmentat un 12,4% i ja supera els 7,3 milions.

CaixaBank recorda en el seu comunicat que ofereix una àmplia gamma d'opcions per utilitzar les seves targetes a través de dispositius mòbils i 'wearables', des de Google Pay (per a usuaris de dispositius Android) i Apple Pay (per a iPhone, Apple Watch, iPad i Mac), fins a Samsung Pay, Garmin Pay o Swatch Pay. Els clients poden fer compres en botigues físiques amb terminals de pagament 'contactless' i pagar en apps i webs d''e-commerce' amb el seu mòbil.

La innovació en mitjans de pagament és un dels pilars del Pla Estratègic 2025-2027 de CaixaBank, que explica, segons ha destacat, amb la base de clients digitals més important del sector financer a Espanya, 12,4 milions. A més, el grup ressenya que és líder al mercat ibèric de mitjans de pagament, amb un parc de més de 34 milions de targetes comercialitzades, més de 16 milions de clients amb targeta i una quota per facturació en compres del 31%.