CaixaBank ha enviat un missatge clar als seus més de 40.000 treballadors aquest divendres, durant la celebració de la junta d'accionistes a València, la càrrega de feina continuarà sent elevada per poder mantenir uns beneficis com els assolits l'any 2023, que va ser rècord, en superar els 4.800 milions d'euros.

El conseller delegat, Gonzalo Gortázar, ha recordat que fa només uns dies s'ha tancat un acord amb els sindicats per posar en marxa el nou conveni col·lectiu, i que l'esmentat acord comporta un augment de remuneracions per als tres anys vinents "molt important, per sobre de la inflació esperada", en concret, és de l'11%.

L'executiu creu que l'esforç econòmic que farà el banc "val la pena", però explicava la seva postura. "Tenim la plantilla més ben pagada de tots els bancs d'Espanya, i si augmentem la remuneració, la plantilla també ha de ser la més productiva. És el cercle virtuós que cal seguir".

Sobre la pressió comercial, per la qual ha rebut una onada de crítiques per part de la plantilla durant el torn d'intervencions de la junta d'accionistes, el CEO assegurava que és un tema "que lògicament ens ocupa molt, ho ha fet sempre i més en l'últim any 2023 i el durant el 2024", atès l'elevat nivell de queixes.

Però advertia: "Volem mantenir una exigència elevada, ha estat la clau d'aquest banc perquè ens permet tenir aquests resultats i no ho volem posar en perill". Encara que el conseller delegat de CaixaBank creu "no està renyit amb la satisfacció de les persones". I en la mesura que les condicions de mercat ho han permès, han revisat el model comercial i ho continuaran fent amb una "escolta activa" dels treballadors.

El CEO reconeixia que el banc té "coses a millorar", però assegurava que ja les estan solucionant i continuaran treballant en això.

El president de CaixaBank també s'ha pronunciat davant les protestes dels representants sindicals a la junta. José Ignacio Goirigolzarri ha comentat que "la diferència entre els bancs bons i mediocres" és l'equip humà, "això ha estat així, ho és ara i ho continuarà sent per molta digitalització que tinguem". Per això, agraïa als treballadors del banc "els resultats d'aquest any".

Però també advertia que tots han de ser conscients de l'entorn competitiu del sector, que és "certament dur i complex". Per això, CaixaBank intenta ser "una organització d'alt rendiment, i això significa tenir uns objectius molt ambiciosos i assolibles".