La Fundació La Caixa ha presentat aquest dijous en el Col·legi de Periodistes de Catalunya la plataforma MediaHub, pensada com a font informativa per als mitjans de comunicació sobre els grans temes que inclou la Fundació: socials, científics, educatius i culturals. La directora de Relacions amb els mitjans La Caixa, Elianne Ros, i la seva directora de Màrqueting Estratègic i Innovació, Bea Bahima, han explicat que és un portal exclusiu per a periodistes amb vocació d'innovar amb una manera directa d'oferir informació en diferents suports, i amb serveis afegits per als periodistes que a més es registrin.

El registre dona accés a una àrea privada amb informació exclusiva i embargada, descàrrega de recursos audiovisuals, agenda de la Fundació, petició d'entrevistes amb protagonistes dels seus projectes i retransmissió d'esdeveniments i de rodes de premsa. És un projecte pensat des de fa temps, expliquen, i culminat en els dos últims dos anys amb les àrees de Màrqueting, Sistemes i Relacions amb els mitjans de la Fundació.

Totes les utilitats del MediaHub

El MediaHub pretén apropar-se als debats i reflexions que interessen a la societat i que els mitjans amplifiquen, relacionant l'activitat que desenvolupa la Fundació "la Caixa" amb l'actualitat informativa. Apostarà per la informació en múltiples formats, amb noves narratives i en molts idiomes aprofitant totes les possibilitats de l'audiovisual. Els periodistes tindran a la seva disposició recursos necessaris per al seu treball diari, com fotografies, àudios, vídeos, dades, infografies i gràfics.

A la seva secció «Històries», el MediaHub donarà veu a totes aquelles persones que ajuden la Fundació "la Caixa" a realitzar la seva activitat en el seu dia a dia: experts, col·laboradors i beneficiaris dels programes que l'entitat desenvolupa. També incorporarà una agenda en la qual els periodistes podran trobar informació sobre convocatòries, rodes de premsa, presentacions, esdeveniments, retransmissions, etc., així com una selecció d'aquelles activitats de la Fundació "la Caixa" que poden tenir interès periodístic, com per exemple conferències, trobades, exposicions, espectacles i estrenes.

Una de les grans novetats del MediaHub és que disposarà d'una àrea privada on els periodistes que es registrin de forma gratuïta podran accedir a nombrosos serveis per facilitar la seva tasca informativa: accés a l'agenda de premsa, a informació embargada, a retransmissions d'esdeveniments i rodes de premsa híbrides i virtuals, i a la descàrrega de recursos. Dins de l'àrea privada, els periodistes podran sol·licitar entrevistes amb experts i testimonis, i realitzar el seguiment de l'estat de les seves peticions des del seu espai personal.