Resultats positius per a Bimbo. La companyia panificadora d'origen mexicà ha aconseguit triplicar els seus beneficis el 2022, fins als 2.415 milions d'euros, a causa d'una mescla favorable de preus i a un "fort acompliment" dels volums regionals, tal com indiquen des de l'empresa. La firma mexicana tanca l'exercici amb uns resultats àmpliament positius, que responen a un volum de demanda ampli, però sobretot, a l'alça dels preus de les matèries primeres, els quals s'han plasmat en el valor final del producte.

D'aquesta forma, l'empresa d'origen mexicà ha obtingut un benefici un 195% més voluminós que el registrat al tancament de 2021. Tal com figura en els comptes de la companyia panificadora, aquest millor resultat obeeix a uns nivells rècord de facturació, els quals han arribat fins als 20.524 milions d'euros. Bimbo assenyala que l'augment dels ingressos es deu a una "mescla de preus favorable" i al "fort acompliment" dels volums regionals".

Bimbo creix a tots els mercats en els quals opera

Per mercats, la xifra de negoci es va anotar alces de dos dígits a gairebé totes les regions en les quals la companyia opera. D'aquesta forma, les vendes van créixer un 17,3% a Amèrica del Nord, un 19,55 a Mèxic, un 23,3% a Lationamérica i un 9,8% a la zona d'Europa, l'Orient Mitjà i l'Àfrica. Es pot destacar que el passat exercici, i presumiblement l'actual, va ser un any marcat per l'alça dels preus de les matèries primeres, els quals han afectat de ple al negoci de les companyies.

Bimbo, com pràcticament totes les empreses, han assumit uns costos energètics més grans, a més d'adquirir les matèries primeres a preus més elevats. Malgrat això, l'empresa ha plasmat a tot això en el preu final dels productes, una cosa que ha beneficiat el rendiment comercial de la companyia. Elevant el cost final dels productes, palias la pressió que van exercint els sobrecostos de les matèries primeres i, per descomptat, de l'energia.

2022, un any "excepcional" per a Bimbo

Per al director general del grup mexicà, Daniel Servitje, l'anterior curs va ser "excepcional", amb un acompliment financer "històric". El màxim mandatari de la companyia ha ressaltat totes les àrees en les quals la Bimbo ha crescut i, per descomptat, els departaments en la qual cosa s'ha implementat més la inversió. "Incrementem la nostra participació en el mercat en la majoria de categories, realitzem inversions en capital històriques, ajustem el nostre enfocament estratègic en aliments basat en grans, transformar-nos amb èxit la nostra presència a l'Argentina i el Brasil, i llancem la nostra estratègia de sostenibilitat", són algunes de les fites que valora Servitje.

Quant a l'EBITDA, el resultat brut d'explotació ajustat va créixer un 12,8% en termes interanuals, fins a situar-se en els 2.751 milions d'euros. D'altra banda, i arran dels resultats positius que la companyia ha aconseguit, el resultat operatiu va créixer un 64,8%, fins als 2.763 milions d'euros.

Una de les operacions més cridaneres i de gran importància en el negoci de Bimbo que la companyia ha realitzat el 2022 és la compra de Vel Pitar, una de les principals empreses panificadores de Romania, expandint així la seva presència a 34 països. Grupo Bimbo continua engrandint la seva presència al mercat internacional en un moment complex per a l'entorn financer. Malgrat això, i fins i tot sabent que la conjuntura econòmica és complexa, l'empresa ha crescut i ha eixamplat els seus guanys anuals.

Malgrat que l'enduriment monetari i la pressió inflacionària, Bimbo ha aconseguit tancar un curs "excepcional", tal com apunta el seu director general. Tot apunta que l'empresa d'origen mexicà mantindrà el ritme de venda i el lideratge en la majoria de les regions en les quals opera.