La unitat de banca privada del BBVA a Espanya ha superat els 165.000 clients i gestiona ja un total de 150.497 milions d'euros, una xifra rècord. Aquests números, que suposen un creixement de 9,86% en volum sota gestió respecte a l'any anterior i de 7,12% de creixement en clients, apropen al banc al seu objectiu d'assolir els 200.000 clients en tres anys per consolidar la seva posició al mercat, com va anunciar el mes de maig passat.
A tancament de l'exercici 2024, el banc comptava amb 137.000 milions d'euros d'actius sota gestió i una més de 115.000 carteres d'inversió gestionades o assessorades, amb un volum total superior als 41.000 milions d'euros. En els primers mesos d'aquest any, totes les xifres creixen perquè el BBVA gestiona ara més 51.727 carteres.
En un comunicat, el director de banca privada de BBVA a Espanya, Fernando Ruíz, assegura que aquestes dades els permeten "avançar a bon ritme cap als objectius marcat en el Pla Estratègic 2025-2029". L'entitat recorda que la banca privada és una unitat estratègica per al grup i que fa anys que aposten per ella, centrant-se en una atenció més propera, un alt nivell d'especialització i una oferta cada vegada més personalitzada.
De forma paral·lela, el BBVA ha posat el focus en oferir una proposta d'inversió més completa. Així, el catàleg de productes i serveis és especialitzat, i està pensat a la mesura del client, expliquen.
Inversió en cinema o intermediació immobiliària
La innovació també ha estat clau per millorar l'experiència de client, continua. En els últims mesos, el BBVA ha desenvolupat noves eines digitals i capacitats d'anàlisis que faciliten una presa de decisions més àgil i fonamentada. També ha incorporat millores per aprofundir en una proposta de valor especialitzada i orientada a alts patrimonis, amb exemples de nous llançaments aquest any com el servei Assessorament Plus, basat en una comissió explícita.
Aquest 2025, el BBVA també ha llançat un nou servei que permet als clients participar en el finançament de produccions de cinema i cultura. Per a això, s'han firmat dos acords de col·laboració amb les entitats especialitzades SGM i CAP7 per participar en el finançament de produccions audiovisuals i arts escèniques, amb l'atractiu de poder obtenir una rendibilitat financer fiscal que pot assolir fins a un 20%.
Complementant la seva oferta, el BBVA ha incorporat serveis d'intermediació immobiliària per als seus clients de banca privada a Espanya, en col·laboració amb CBRE i Solvia-Grupo Intrum. Aquest servei facilita la compra i venda d'immobles, oferint assessorament integral a tot el procés. Els clients poden accedir a oportunitats exclusives i solucions adaptades a les seves necessitats d'inversió immobiliària.
La intenció de la banca privada del BBVA a Espanya és continuar apostant per aliances d'aquest tipus, per poder oferir al client a més ventall de productes i serveis, apunta el banc. D'altra banda, l'entitat recorda que en el primer semestre van crear una nova unitat especialitzada de banca privada Internacional a Espanya, amb l'objectiu d'atendre clients globals que desitgen invertir en el país. Aquesta nova unitat se suma a les plataformes ja existents a Suïssa i els Estats Units.