L'assessoria Avincla afronta amb les pimes el repte de la factura electrònica
La firma, que compleix 40 anys després d'una carrera de fons per guanyar mida, potencia la seva divisió tecnològica
- Maria Teresa Coca
- Barcelona. Dissabte, 25 d'octubre de 2025. 05:30
- Temps de lectura: 2 minuts
Les obligacions legals i laborals estan ofegant les pimes i els autònoms, que han de complir amb una sèrie de requisits, moltes vegades burocràtics, d'altres administratius, que els dificulten la gestió diària de les seves tasques i que els aclaparen amb la irrupció de nous processos tecnològics. "Tenim per davant el Verifactu i la factura electrònica, que moltes empreses fins i tot desconeixen que no és el mateix, i acompanyar-los en la seva implantació ha de ser part del nostre servei integral 360 graus".
Aquest és el raonament d'Ignasi Contreras, soci director de l'assessoria Avincla, una firma de serveis professionals amb 40 anys de trajectòria en assessorament empresarial, legal, fiscal i auditoria, l'equip intern d'IT de la qual i l'ajuda de la intel·ligència artificial ha llançat Avincla Tecnology. "L'origen d'aquesta divisió va respondre a les nostres necessitats internes per incorporar uns avenços tecnològics per no quedar-nos obsolets", narra Contreras. D'aquí la recerca d'un soci tecnològic per crear una societat dedicada a dissenyar eines de programari per a l'adaptació dels sistemes informàtics (ERP) de les empreses i la futura implantació de la factura electrònica, més l'avenç de la IA, per donar suport a les empreses "i fins i tot a altres despatxos professionals" a afrontar aquests reptes.
Amb Avincla Tecnology, "si ho fem bé", tindrà una contribució "important en el negoci de l'assessoria", que ha posat rumb als 50 milions d'ingressos, el 2027. Parteix d'una previsió de facturació de 25 milions el 2025 que espera augmentar per la mateixa activitat, però també perquè preveu incorporar un nou despatx a València abans de final d'any. Respon a l'estratègia de reforçar les zones d'actuació de Barcelona —on té el core business del grup i on genera gairebé el 75% del negoci—, Madrid, València i, la localització més recent, Andorra.
La combinació de creixement orgànic i inorgànic ha estat bàsica per guanyar mida. En els últims 6 anys, la firma de la família Contreras ha fet una cursa de fons per guanyar múscul, incorporant 18 despatxos en àmbits locals o molt especialitzats: "és la manera d'augmentar el ventall de serveis, d'especialitzar-se, de guanyar quota territorial...", comenta Ignasi Contreras. "El resultat és que tenim un equip de 340 professionals -repartits en 19 oficines- que donem servei a 9.000 clients en les àrees fiscal, legal, laboral, auditoria, però també comerç exterior, global mobility, corporate finance i control de gestió", afegeix.
Generalment, "la incorporació de les assessories comporta un esforç d'integració de tots els seus equips, fins i tot els directius que, de vegades, es converteixen en socis d'Avincla, amb la presa de petites participacions". Això no impedeix que la família Contreras sigui el soci majoritari, amb diferència, però comparteix el capital amb 26 socis més. "Com més professionals tinguis, més serveis pots donar, i la nostra visió és ser una firma professionalitzada i especialitzada que doni un servei integral al client", concreta Contreras.
Ignasi Contreras és soci d'Avincla, la firma que va fundar el seu pare José Miguel Contreras, des del 2015. Des del 2003 assumeix la direcció del grup. L'etapa de la seva gestió ha coincidit amb el creixement inorgànic "perquè vam veure que o creixíem o algú del sector ens absorbiria". Malgrat ser una firma que ja havia optat per expandir-se a través de l'associació internacional d'assessories Morison, a la qual es van inscriure el 1992. "És un paraigua que ens permet tenir una xarxa de contactes a tot el món i que ens serveix d'ajuda en tot moment, però mantenint la nostra independència", explica Contreras. Una col·laboració que és de gran utilitat quan els clients volen implantar els seus negocis en altres països o tenen algun plet o problema comercial. "El que més ens demanen és assessorament fiscal i laboral per establir-se en altres mercats", conclou.