Dins del pla de reordenació societària i corporativa, el grup assegurador Occident procedirà a la integració del negoci de decessos que opera amb la marca NorteHispana Seguros, al llarg d'aquest any 2024. La companyia fundada el 1966 va entrar a formar part del grup Occident (abans Catalana Occident) el 2001, quan va ser adquirida per la família Serra, propietària del conglomerat assegurador. Amb aquesta integració, el grup culminarà la remodelació societària que va iniciar fa poc més de nou mesos i que ha suposat unificar sota el paraigua de la nova marca Occident -que ja figura a la façana de la seu central del grup a Sant Cugat del Vallès- les divisions del negoci més tradicional que operaven com Seguros Catalana Occidente, Plus Ultra Seguros, Seguros Bilbao i NorteHispana, que resta pendent. En conjunt, Occident suma 4,5 milions d'assegurats i uneix prop de 2.700 professionals i més de 15.000 mediadors.

La reordenació no ha estat exempta d'un impacte laboral perquè el grup va procedir a una reestructuració que va afectar 488 treballadors d'una plantilla total de 2.400 col·laboradors a Espanya. Aquest pla de sortides incentivades voluntàries se centra exclusivament en el personal d'estructura, sense que hi hagi cap afectació en la prestació de servei, l'atenció al client ni en les xarxes de mediació, segons va precisar l'empresa en el moment de la seva aplicació. 

Joan Closa, director general d'Occident, constata que els canvis societaris no tenen modificacions substancials per als clients de la marca perquè mantindran les relacions comercials amb el mateix mediador, ans al contrari, es milloraran els serveis a través d'un nou lloc web corporatiu (www.occident.com) amb un disseny diferencial i minimalista, amb l'objectiu de mostrar la informació a l'usuari de forma fàcil i intuïtiva. La nova web ofereix accessos àgils als serveis, més canals de contacte i altres seccions noves com a mòduls interactius per explicar visualment les cobertures i serveis dels productes. A través de la nova aplicació Occident, els clients disposen de les dades del seu mediador i podeu consultar les vostres pòlisses i rebuts. Pel que fa a les assegurances de salut, els clients poden tramitar els actes mèdics, accedir als seus informes mèdics i receptes electròniques, així com realitzar videoconsultes mèdiques, entre altres serveis. A més, es pot conèixer l'estat i l'evolució dels sinistres i facilita el contacte via xat amb la companyia de manera immediata.

Per altra banda, en l'àmbit societari, també s'ha produït la sortida executiva de José María Serra, fill del fundador del grup, ha deixat voluntàriament la presidència executiva i resta com a president no executiu i conseller dominical. La seva renúncia potencia el paper executiu del seu fill, i membre de la tercera generació de la saga familiar, Hugo Serra, en les seves responsabilitats de conseller delegat.

El 2023 ha estat un any de canvis destacats per al grup que controla la família Serra, no només per les modificacions societàries, sinó també per l'ampliació del perímetre del negoci després de la compra del grup Mémora. L’adquisició, que es va acordar el juliol de 2022, ha convertit el grup en un referent del sector funerari a Espanya i Portugal, on Mémora té els seus actius de serveis funeraris, tanatoris, crematoris i gestió de cementiris. Ara mateix, té la propietat o la gestió de 139 tanatoris, 39 crematoris, 18 cementiris i ocupa aproximadament 1.500 professionals, a través dels quals es proveeixen prop de 50.000 serveis anuals entre Espanya i Portugal. El grup ha invertit 450 milions d'euros en aquesta operació.