Amazon va guanyar 9.922 milions de dòlars (uns 9.063 milions d'euros) en el primer semestre de l'any. El gegant del comerç electrònic continua amb la tendència positiva el 2023, davant les pèrdues properes als 6.000 milions que va registrar en el mateix període de l'any passat.

La multinacional estabilitza el seu creixement gràcies a l'augment de les vendes a tots els seus mercats, així com el fort impuls en el seu negoci del núvol. Els resultats fins ara contrasten amb les pèrdues d'Amazon de l'any passat, propiciades per la caiguda al mercat de valors de Rivian, empresa de fabricació de vehicles elèctrics, on la companyia compta amb una important inversió.

D'aquesta manera, la multinacional fundada per Jeff Bezos va registrar una facturació total entre els mesos de gener i juny de 261.741 milions de dòlars, la qual cosa suposa un increment del 10% en comparació amb el mateix període de 2022. Així mateix, en el segon trimestre de l'any, Amazon va obtenir un benefici de 6.750 milions de dòlars, que contrasta amb les pèrdues de 2.028 milions de l'any anterior, mentre que la facturació va augmentar un 11%, fins als 134.383 milions.

En aquest sentit, la major part de les vendes procedeixen del mercat de nord-americà, que van créixer un 11% fins als 82.500 milions. Per la seva part, les de la resta del món es van elevar en un 10%, fins a assolir els 29.700 milions. Però si hi ha un segment del negoci de la companyia que va créixer per sobre d'aquestes xifres és la del núvol: Amazon Web Services (AWS) va aconseguir una facturació un 12% major, fins a assolir els 22.100 milions.

"Ha estat un altre trimestre de sòlid progrés per a Amazon", va assenyalar el CEO de la companyia Andy Jassy, que va destacar la reducció de costos de la seva xarxa de distribució, el creixement de la seva divisió al núvol i la forta demanda dels seus serveis publicitaris com la clau dels bons resultats. Es pot destacar que la multinacional ha retallat fins a 27.000 llocs de treball en diverses rondes d'acomiadaments en els últims mesos en aquesta estratègia de reducció de costos.

"El nostre creixement d'AWS es va estabilitzar a mesura que els clients van començar a passar de l'optimització de costos a la implementació de noves càrregues de treball, i AWS ha continuat augmentant la seva important posició de lideratge al núvol amb una gran quantitat de llançaments d'IA generativa", va destacar Jassy. A més, l'executiu va posar en relleu la forta demanda dels serveis de publicitat de la companyia.

Quant a les previsions d'Amazon per als pròxims mesos, la companyia espera que la seva facturació creixi entre un 9% i un 13% en el tercer trimestre.