L'agència de viatges online Hanaley creix un 40% i aterra a Mèxic
Hanaley Travel tanca el primer semestre amb un creixement del 40% en facturació i un 42% més de viatges venuts
- Sara Casas
- Barcelona. Divendres, 25 de juliol de 2025. 05:30
- Temps de lectura: 2 minuts

L'agència de viatges online Hanaley ha tancat el primer semestre de l'any amb un creixement de les vendes del 40%. La start-up barcelonina, que va néixer en plena pandèmia, ha registrat en els sis primers mesos de 2025 un 42% més de viatges venuts. En aquest temps, la companyia cofundada i dirigida per Carla Tarrés ha crescut internacionalment, ha fet el salt a Mèxic i des de maig opera al país Juntament amb Mappa, la marca mexicana de maletes funcionals del grup Zebrands, amb qui han començat a activar campanyes i col·laboracions pensades per conquerir el viatger llatí.
Pel que fa a avenços tecnològics, Hanaley, que va néixer oferint un servei 100% digital, s'ha convertit en la primera empresa del sector turístic a Espanya que introdueix la intel·ligència artificial en els processos d'assessorament amb l'objectiu d'oferir una experiència prèmium a l'usuari. Així, la companyia ha llançat en aquest temps un nou assistent amb intel·ligència artificial fet a mida i capaç d'assessorar usuaris de forma personalitzada i eficient en cada pas del procés.
Mèxic s'ha convertit en una prioritat dins de l'estratègia de creixement de Hanaley, atès el seu potencial en el segment de viatges personalitzats i l'interès creixent en experiències a mida. Per això, la companyia ha desenvolupat una proposta de valor adaptada a les necessitats del viatger mexicà, combinant el seu assessorament expert amb tecnologia avançada per oferir itineraris únics a destins de tot el món. "L'entrada a Mèxic és un pas estratègic que ens permetrà connectar amb un públic que valora els viatges d'alta qualitat i fets a mida", explica Carla Tarrés, CEO i cofundadora d'Hanaley.
Expansió internacional i aposta per la tecnologia
Respecte a les destinacions, Japó, Sri Lanka, Tanzània o les Maldives són les més sol·licitades pels clients. De fet, més del 40% del seu negoci prové de llunes de mel, amb una oferta especialment dissenyada per a aquest tipus d'experiències. A més, l'agència ha aconseguit una taxa de clients recurrents de gairebé un 20% i una ràtio de recomanació que supera el 21%, consolidant la fidelització com un dels seus pilars clau. "Hem demostrat que es pot escalar amb una estructura eficient, sense cremar recursos. Ara, amb aquest impuls, estem preparats per entrar en una nova etapa: obrir-nos al capital extern, invertir en tecnologia pròpia i portar la nostra proposta de valor a més viatgers", va assegurar fa uns mesos Tarrés.
Aquest creixement de Hanaley arriba després de tancar el 2024 amb una facturació superior als 5 milions d'euros, prioritzant l'eficiència i la fidelització del client i el que suposa prop d'un 30% més que l'exercici anterior. "Tenim clares les palanques per escalar i els costos d'adquisició sota control. El següent pas és accelerar el creixement amb capital extern, la qual cosa ens permetrà enfortir la inversió en tecnologia pròpia, expandir-nos a nous mercats i incrementar el nostre abast per acompanyar a la quantitat de viatgers més gran possible", va afegir l'emprenedora després de la presentació dels resultats.
Des de la seva creació, Hanaley ha operat al mercat espanyol, així com a Bèlgica, Portugal, els Estats Units, Xile i Mèxic, entre altres països.