Renfe engegarà el 8 d'abril un AVE entre Barcelona i Madrid de dilluns a dijous amb sortida a les 5.40 hores i arribada a les 8.20 hores, per la qual cosa arribarà mitja hora abans que l'AVE posterior. El tren sortirà de l'estació de Barcelona-Sants a les 5.40 hores, pararà a les 7.02 hores per Saragossa i arribarà a Madrid-Porta d'Atocha-Almudena Grandes a les 8.20 hores, ha informat Renfe aquest dissabte.

En total, Renfe suma 55 circulacions diàries de dilluns a dijous i 28 d'aquestes entre Barcelona i Madrid, per la qual cosa la companyia ferroviària és la que "més freqüències diàries ofereix en alta velocitat entre les dues ciutats".

Renovació i ampliació de la flota

Així mateix, la companyia ha anunciat que ha destinat una inversió d'uns 5.500 milions d'euros a renovar i ampliar la seva flota mitjançant compres i remodelacions de trens i locomotores, tant a Renfe Viajeros com a Renfe Mercancías. Segons Renfe, "aquest esforç inversor, el més gran de les últimes dècades per part de la companyia pública, generarà al voltant de 52.000 nous llocs de treball i permetrà que Renfe compti amb la flota més moderna d'Europa en 2026/27".

L'objectiu és "garantir la qualitat i millora dels serveis públics" (Rodalies i Mitja Distància) en els pròxims anys, reduint l'edat mitjana del parc ferroviari, especialment en el cas dels trens de Rodalies i els Regionals.

Contractes amb Alstom, Stadler i Talgo

En l'àmbit de Renfe Viajeros, l'empresa ferroviària ha firmat contractes amb Alstom i Stadler per a la fabricació de 280 trens de gran capacitat (que es destinaran al servei en els grans nuclis de Rodalies i Rodalies) i el seu manteniment durant quinze anys. Amb una inversió global de 3.119 milions d'euros, aquests són els contractes més grans subscrits per Rodalies en la història de Renfe.

Aquests trens, que tenen almenys 900 places cada un, compten amb un mínim de deu portes i amplis vestíbuls, la qual cosa permetrà reduir el temps de baixada i pujada de viatgers. Aquests vehicles són accessibles per a persones amb mobilitat reduïda, inclouen zones per a bicicletes i carros infantils i ofereixen connexió wifi.

El segon gran contracte de Renfe en l'actualitat és el firmat amb Talgo per a l'adquisició de 30 trens AVE i Avlo de la sèrie 106 per 786 milions d'euros. Quan entrin en servei aquests nous trens --Renfe ha apuntat a un retard en el lliurament per part del fabricant--, l'Alta Velocitat comptarà amb un major nombre de freqüències, més oferta de places i temps de viatge més reduïts. Addicionalment, Renfe està duent a terme amb Talgo, mitjançant una inversió de 35 milions d'euros, la restauració integral de catorze trens Alvia de la sèrie 730 i de 30 trens S-130. Aquests combois operaran en la Línia d'Altes Prestacions d'Extremadura i en altres línies d'alta velocitat.