China Mobile International Limited (CMI) és una filial de propietat total de China Mobile, principalment responsable de l'operació del negoci internacional de China Mobile. Aprofitant el fort suport de China Mobile, CMI és un soci de confiança que ofereix serveis i solucions globals de telecomunicacions internacionals a operadors internacionals, empreses i usuaris mòbils. Amb seu a Hong Kong, Xina, CMI ha ampliat la seva petjada a 38 països de diferents regions. Però més enllà de la seva ambició empresarial i els avenços tecnològics, el protagonisme del seu punt de trobada al Mobile World Congress de Barcelona se l'emporten dos jocs de taula on el robot és el millor amic de l'home.

WhatsApp Image 2024 02 29 at 14.11.05 (1)
China Mobile

Aquesta tendència en el mercat ha crescut de forma exponencial des de l'esclat de la pandèmia pel coronavirus. Així doncs, en paral·lel als jocs d'ordinador o smartphone que ja existien fa quatre anys, la tendència actual és humanitzar més aquest joc i no limitar-se a jugar davant una pantalla. En aquesta idea entren moltes propostes. Les que s'exposen des de Barcelona és el clàssic joc de les dames i el Mahjong, un dels jocs de taula més populars de la Xina. Els curiosos s'aturen i comproven com el clàssic joc del solitari pot ser una alternativa més, però no l'única, quan no tenim una parella de ball per passar l'estona. Uns robots amb mans i cap, es dediquen a remenar les peces, garlar, pensar en quina jugada fer-te per guanyar la partida i, fins i tot, aguantar les peces i col·locar-les estratègicament allà on creuen que pot ser millor.

Així doncs, amb més de 682 milions de jugadors mòbils, el mercat xinès de jocs mòbils és un dels més grans del món. Però aquest es veu complementat per la dels robots en una societat on, seguint els perfils globals, cada vegada està més individualitzada i creix la necessitat de la socialització... Encara que sigui amb un robot. Des de principis dels anys 2010, el mercat dels jocs mòbils a la Xina ha explotat. De manera similar a l'augment meteòric de les aplicacions de pagament mòbil, la ubiqüitat dels telèfons intel·ligents a tot el continent ha fet que més internautes utilitzin els seus dispositius personals per a l'entreteniment diari. A més de la seva comoditat i accessibilitat, molts telèfons intel·ligents moderns són ara més potents que la consola de videojocs mitjana i aporten molta més utilitat a la taula, consolidant-los encara més com a substitut competitiu de les màquines de joc més tradicionals.

China Mobile es queda amb nous mercats

La presència de China Mobile s'està convertint en un gegant a escala global. L'operadora saudita STC ha tancat un acord estratègic amb China Mobile a través del qual proporcionarà serveis de connectivitat IoT (internet de les coses) a la companyia xinesa a l'Aràbia Saudita. STC ha explicat que l'objectiu de l'acord, anunciat en el marc del Mobile World Congress (MWC), és avançar en el desplegament i la implementació de serveis de connectivitat de IoT a diverses indústries de la regió. "S'espera que la col·laboració entre STC i China Mobile aprofiti les fortaleses de les dues empreses en la transformació digital i els permeti oferir solucions innovadores als seus clients. Amb aquesta associació STC avança encara més en la seva posició com a actor clau al mercat de IoT i contribueix al creixement de l'economia digital a la regió MENA (Orient Mitjà i al nord d'Àfrica)", ha assenyalat l'operadora saudita. De fet, es preveu que les capacitats avançades de IoT de China Mobile milloraran l'abast i l'eficiència de les solucions intel·ligents ofertes als clients de STC i impulsaran la integració de tecnologies de IoT en diferents sectors.