El mercat dels turismes nous creix en el primer semestre a prop del 14%, davant un 6% del mateix període de l'any anterior, el que posa de manifest la bona salut de l'automòbil aquest any. Entre gener i juny s'han superat les 600.000 matriculacions, una xifra desconeguda des de 2019 (692.472), si bé encara lluny de les xifres d'aquell any, quan el mercat va matricular alguna cosa més d'1,2 milions de turismes, considerat pel sector com el mínim raonable per a un mercat de 46 milions d'habitants com l'espanyol.

El mes de juny, també es consoliden els cent mil cotxes matriculats per tercer any consecutiu, amb unes vendes de 119.125 unitats i un creixement del 15,2%. Per canals, el de particulars suma 48.836 noves unitats, un 28,8% més que el mateix mes de l'any passat, i el d'empreses, que inclou el rènting, creix un 14,2%, amb 42.208 unitats matriculades. L'únic que ha registrat caigudes el mes -un 1,5%- ha estat el lloguer, amb 27.962 cotxes. No obstant això, es pot recordar que el juny de l'any passat, les vendes en aquest canal van créixer prop d'un 40%.

Per canals en el semestre, particulars ha adquirit 262.000 turismes (+18,7%), el d'empreses 192.900 (+9,7%) i el lloguer 154.637 (+11,7%).

Dana i electrificats

Els bons resultats de juny i del semestre es basen en el bon ritme del mercat dels electrificats, que suposa el 21% del total el mes de juny, més del doble de l'any anterior, i l'impuls derivat de les vendes a la Zona dana, pels ajuts del Pla Reinicia Auto+ que s'han estès fins a l'octubre, són determinants per a aquesta evolució positiva del mercat.

Respecte a les vendes de turismes electrificats (elèctrics cigars i híbrids, endollables), al juny es registren 24.776 noves unitats, la qual cosa suposa un augment del 131% el mes, obtenint el seu millor registre històric en un sol mes. Les vendes d'electrificats han representat el 20,8% del mercat total. En el total de l'any, s'acumulen 102.348 unitats venudes, un 83% més que l'any anterior. El 2025, ja representen el 16,8% del mercat, gairebé 7 punts percentuals més que el 2024. Les emissions mitjanes de CO₂ dels turismes venuts al juny baixen fins als 101,9 grams de CO₂ per quilòmetre recorregut, un 13% inferior que la mitjana d'emissions dels turismes nous venuts el mateix mes de 2024. En l'acumulat de 2025, les emissions mitjanes se situen en 107,5%, un 8,7% menys que en el primer semestre de 2024.

Vendes per marques

Renault desbanca Toyota com la marca amb més cotxes venuts el mes, 9.588, que són un 44% més que les vendes del mateix mes de l'any passat. L'any, es col·loca com la segona marca, per darrere de Toyota, amb 45.190 cotxes matriculats, un 44% d'increment. Toyota és la segona marca del mes, amb 8.990 cotxes i un augment del 3,1% i el líder en el semestre. Volkswagen ocupa la tercera posició tant el mes, amb 8.816 unitats i una pujada del 22,4%, i en el semestre, amb 39.654 cotxes i un augment de vendes del 14%.

Crida l'atenció els bons resultats de Tesla, que augmenta les seves vendes el mes un 61%, amb 2.632 d'elèctrics venuts, encara que l'any registra un descens de l'1%, lluny dels mals resultats del grup propietat d'Elon Musk a Europa. Les vendes se sustenta amb un descompte de 3.290 euros en el Model 3, el seu vaixell insígnia en vendes.

Precisament aquest cotxe, juntament amb el Model Y, també de Tesla, són els elèctrics més venuts en el primer semestre de l'any, amb 4.089 i 3.052 unitats matriculades respectivament. En total, les matriculacions de Tesla en els sis primers mesos de l'any van ascendir a 7.234 unitats.

En segon posat, per darrere de Tesla, el model elèctric amb més matriculacions fins al juny és el KIA EV3 (2.713 unitats); seguit per Renault R5 (2.365) i Citroën C3 (1.730).

Models

En el conjunt del mercat, els cinc models més venuts al juny han estat el Dacia Sandero (4.329); el Renault Clio (3.317); el Seat Arona (2.623); el Peugeot 208 (2.486) i l'Opel Corsa (2.344). En el semestre, el rànquing també l'encapçala el Dacia Sandero (20.366), seguit del xinès MG ZS (15.014); el Renault Clio (13.445); el Seat Eivissa (12.260) i tanca el top-5 el Peugeot 208 (12.195), tots ells models molt sol·licitats pel rentacar i el rènting.