Lidl donarà a conèixer el proper dimecres 29 de maig, la comercialització d’una nova crema catalana sota la seva marca pròpia “Sabores de Tradición’’ que produirà La Fageda. La nova crema permet a la cadena de supermercats col·laborar amb un projecte de gran impacte social, segons informa la companyia, amb l'objectiu d'afavorir que puguin continuar havent-hi oportunitats laborals per a col·lectius en risc d’exclusió social. El projecte compta amb el suport institucional del director general d’Empreses Agroalimentàries, Qualitat i Gastronomia del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, Joan Gòdia, qui serà present durant la presentació de l’acte, així com amb la participació de Silvia Domènech, directora general de La Fageda i Jordi Morales, gerent de compres regionals de Lidl Espanya. 

Les seves característiques

Podeu trobar aquesta crema catalana de Lidl disponible en un pack de 508 grams. Dins trobem quatre envasos de 127 grams cadascun. Es comercialitza sota la marca pròpia i té un preu de 2,99 euros. Lidl ha volgut aportar un toc de qualitat al producte. Per això, ha utilitzat ous de gallines criades a terra per fer aquestes postres. A la resta de la seva composició trobem, principalment, llet sencera. Això suposa el 87% de la fórmula i és d'origen català. També porta espessidors, aromes i colorants, suposant un petit percentatge. Una de les senyes d'identitat de la crema catalana és el llit de sucre caramel·litzat que té a la part superior. Lidl no ho ha passat per alt i, per això, també l'ha inclòs al pack. Concretament, vénen quatre sobres en un petit paquet.

L'estratègia d'aliar-se amb marques locals no és nova per part de Lidl. Anteriorment també ho han fet amb la sobrassada IGP de Mallorca, les olives negres de l'Aragó, el xoriço de Lleó, la quesadilla de Cantàbria o el formatge tetilla de Galícia. Per la seva banda, des de La Fageda estan en un moment dolç en la seva expansió. La recentment nomenada directora general de La Fageda, Sílvia Domènech, ha agafat les regnes del projecte social que va fundar, impulsar i que ara vetllarà Cristóbal Colón, amb un esperit "absolutament" continuista. Res difícil per una professional que fa 12 anys que està vinculada a aquest projecte social amb estructura empresarial, situat al Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa (Girona). Per això defensa que "La Fageda ha nascut, és i serà un projecte sense ànim de lucre i això és nuclear, no canviarà", però també reconeix que no és fàcil perquè el repte és assegurar l’equilibri entre el vessant social i la subsistència econòmica. L'any 2023, va reduir pèrdues fins als 280.000 euros i va facturar un 11% més, 21,2 milions.

El model Fageda

Segons la mateixa Domènech, el model es basa en cinc pilars. Un és el treball i l'ocupació, un vessant en què tenim el centre especial de treball, l'empresa d'inserció, el servei d'inserció laboral a l'empresa ordinària, amb acords amb una vintena d’empreses de la comarca de la Garrotxa. Un segon són els serveis per garantir un habitatge a les persones del nostre projecte que ho necessiten, en forma de pisos amb suport o amb serveis més amplis d’assistència. Per a La Fageda, la salut també és bàsica i, per tant, fem atenció a les persones, no només a nivell psicològic sinó amb l’acompanyament continu de vida, tant per a les persones amb discapacitat intel·lectual com amb trastorn mental o amb risc d'exclusió social. Alhora, uns dels eixos més recents i que està en una fase més inicial és tot el tema de formació i desenvolupament per a l’emprenedoria social. I el cinquè: el vessant relacional; en una empresa social com La Fageda, les relacions entre les persones cobren molta importància. Les relacions un a un, a casa nostra, importen molt.