Parte del comité ejecutivo del Diplocat ha declarado hoy como testigo en el juicio al procés. Entre los cuatro miembros que comparecen está el teniente de alcalde de Barcelona e integrante de la candidatura de En Comú Podem para las generales Gerardo Pisarello.

"El Diplocat hace diplomacia pública, promoción cultural y social," ha dicho Pisarello durante el interrogatorio, desmontando el delito de malversación que busca la fiscalía en torno al Diplocat, sus funciones en torno al 1-O y sobre los observadores internacionales. "No me consta que se pagaran observadores con el presupuesto del Diplocat", ha concluido.

Pisarello ha insistido que "una de las funciones del Diplocat era promover debates" que "siempre reflejaban la pluralidad" y que nunca "se detectó ninguna actividad dentro del Diplocat que fuera diferente de las habituales".

Prèviament han declarat davant del tribunal a quatre persones que van ser membres del patronat del Diplocat, del que han dit que formaven part representants de tot tipus d'entitats i institucions públiques i privades i de diferents vessants ideològiques, pel que han desvinculat la participació d'aquest organisme en el procés independentista a Catalunya.

Els testimonis, tots ells proposats per Van den Eynde, que també defensa l'exconseller Raül Romeva, han explicat que el patronat es reunia un cop l'any, normalment a finals, i que en aquesta trobada s'havia un balanç de les activitats realitzades en els últims 12 mesos i s'exposava un programa d'activitats per al següent període, tot i que han reconegut que es tractava d'una presentació "molt genèrica".