Bomba informativa! La col·laboradora més polèmica del cor, Belén Esteban, ha deixat amb la boca oberta els seus seguidors i detractors per igual. La "princesa del poble" ha decidit donar un cop de volant radical a la seva carrera, deixant enrere la seva participació a La familia de la tele, programa que agonitza a les graelles d'RTVE amb audiències d'escàndol... però per a malament. El motiu? La necessitat de buscar un nou camí abans que el vaixell acabi d'enfonsar-se.

Segons fonts properes revelades en exclusiva per Diego Arrabal al seu canal de YouTube, Belén ha estat apartat progressivament del format, reduint la seva presència setmanal. Un senyal clar que el final és a prop i que les portes de la televisió ja no s'obren fàcilment amb el seu nom. Però lluny de rendir-se, l'ex de Jesulín de Ubrique ha decidit reinventar-se: ara vol conquerir el món de les xarxes socials!

De la pantalla petita a l'aparador digital: el salt arriscat de Belén Esteban

Encara que molts recorden el seu fallit intent empresarial amb els polèmics Sabores de la Esteban, aquells gaspatxos que van inundar les lleixes només per convertir-se en un fracàs de vendes, la col·laboradora ha optat ara per una via més lucrativa i menys exposada: convertir-se en influencer de marca. Però no ho ha fet sola: ha buscat el suport d'una de les agències més potents del país, l'empresa dirigida per la mare de Dulceida, la influencer top del panorama nacional.

La decisió no va ser impulsiva. Segons ha transcendit, Belén ho va meditar profundament durant un viatge a Sevilla, en la comunió de la filla d'una amiga íntima. Allà, entre confidències amb Anabel Pantoja, va sorgir l'espurna: deixar la televisió i afegir-se a l'univers de les xarxes, com ja va fer la seva amiga. Va ser llavors quan es va apropar a l'entorn de Dulceida, va firmar contracte, i va demanar —textualment— que li busquessin "tot el que hi hagi... i més".

El debut de Belén Esteban com a influencer: McDonald's, hotels i promoció a tot gas

I dit i fet. La que va ser estrella de Sálvame ha arrencat la seva nova etapa col·laborant ni més ni menys que amb McDonald's, enfundada en una granota promocional que ha generat tant interès com desconcert. Ara bé, molts es pregunten si la imatge de Belén realment atraurà el públic jove o si es tracta d'un intent desesperat per mantenir-se vigent en un entorn que no domina.

A més, els moviments d'Esteban en xarxes no han passat desapercebuts. Des de fa dies, cada hotel que trepitja, cada restaurant que visita, es converteix en escenari de stories, selfies i recomanacions "espontànies" que tenen aroma de patrocini. El problema és que, segons apunten alguns experts en màrqueting digital, el seu perfil no s'alinea amb els valors amb aspiracions que solen buscar les marques per impactar en audiències joves i actives.

La gran pregunta ara és si Belén Esteban aconseguirà viure del món influencer com ho va fer de la televisió, o si la seva incursió en aquest univers serà només un miratge passatger. Les comparacions amb Anabel Pantoja són inevitables, però mentre aquesta ha conreat un nínxol propi entre fans i marques, Belén haurà de demostrar que pot adaptar-se a un entorn molt més competitiu i visual.