La "princesa del poble" està a punt del col·lapse. El que semblava ser la seva gran estrena a la televisió pública s'ha convertit en el seu pitjor malson. Belén Esteban no para de plorar i no és una metàfora. Segons ha revelat en exclusiva Diego Arrabal, la col·laboradora es troba sumida en una espiral d'ansietat i plor constant que ja preocupa seriosament el seu entorn més íntim. Els qui coneixen l'Esteban més enllà dels platós afirmen que el fracàs d'audiències del nou format d'RTVE, La familia de la tele, ha estat un cop duríssim per a ella. S'esperava un èxit rotund, però les dades parlen per si soles: una caiguda històrica fins al 6,7% de share, deixant-ne al programa en quarta posició per sota fins i tot de La 2 de TVE.

L'enfonsament emocional de Belén: llàgrimes rere càmeres i peticions d'abandonament

Encara que l'equip intenta mantenir les maneres davant les càmeres, el cert és que Belén Esteban hauria demanat de marxar del programa en més d'una ocasió. La tensió és tal que des de La Osa Producciones ja temen una sortida imminent de la col·laboradora estrella, qui es troba al límit de sol·licitar una baixa mèdica per esgotament emocional. "No pot més", asseguren fonts properes. I el més preocupant és que aquest estat no es manifesta com a part d'un espectacle mediàtic. No hi ha xous ni victimisme davant del públic: les llàgrimes són reals, constants i, sobretot, privades. Belén es descompon entre bastidors, i els qui han presenciat aquestes escenes asseguren que mai no l'havien vist tan vulnerable.

Andrea Janeiro i Miguel Marcos presencien en silenci la caiguda emocional de Belén

El sofriment de Belén no només afecta l'audiència o els companys de plató. En el seu entorn familiar, Andrea Janeiro i el seu espòs, Miguel Marcos, estan profundament preocupats. La jove, que ha optat sempre per mantenir-se allunyada del focus mediàtic, estaria vivint amb impotència i des de la distància la caiguda emocional de la seva mare. Mentre que Miguel, pilar incondicional de la col·laboradora, intenta contenir una situació que ja amenaça de desbordar-se. Ambdós són conscients que Belén passa una crisi que va més enllà de l'espectacle. El fracàs televisiu ha impactat directament en la seva autoestima, i la col·laboradora —acostumada a arrasar en pantalla— no aconsegueix digerir aquest canvi de paradigma. El somni d'un nou èxit s'ha tornat en un malson televisiu.

El veritable dolor de Belén no està en els nombres, sinó en el que representen. L'audiència no respon, el públic no connecta i els mitjans comencen a preguntar-se si l'estrella de San Blas ha arribat al seu ocàs mediàtic. Segons Arrabal, el cop anímic ha estat demolidor, perquè Esteban s'alimentava del clamor popular. Sense aquest reconeixement, trontolla la seva identitat televisiva. I és que, a diferència de companyes com María Patiño, que assumeix els revessos amb professionalisme, Belén viu el rebuig com un fracàs personal. La comparació amb altres programes reeixits de la mateixa franja només intensifica el sentiment de derrota.

La direcció del programa i RTVE es troben en una cruïlla: d'una banda, mantenir a Belén en plantilla suposa sostenir una figura mediàtica que atreu titulars, però per un altre, el seu descontentament i la caiguda d'audiències han generat una crisi interna difícil de gestionar. Les fonts internes adverteixen que el pitjor podria ser encara per arribar, ja que la tensió no es limita a un simple desacord professional, sinó que afecta profundament l'ànim de la mateixa Esteban i el clima de l'equip.