"Alguien debería tomar cartas en el asunto (algo que no hará el calzonazos Rajoy), como ocurriría en cualquier monarquía parlamentaria del mundo civilizado". Així acaba la columna d'un dels directors de diari de Madrid sobre la crisi a la Corona. Tírria, antipatia, animadversió... En Blau va triar "fàstic" per descriure el que sentia la reina Letícia al vídeo en què netejava el front d'Elionor després que la reina Sofia fes un petó a la seva neta. Dues setmanes després d'aquell Diumenge de Resurrecció la polèmica encara dura, malgrat els esforços de la Corona per imposar la omertà. Mentre els diaris més grans i més endeutats dissimulen, alguns digitals segueixen destapant anècdotes que revelen la mala maror a Zarzuela. Jesús Cacho és un periodista de dretes madrileny, poc amic de la República, que ha publicat a Vozpópuli la columna Letizia y la educación de una futura reina de España. Explica la trobada d'un polític d'un govern autonòmic amb Letícia a Zarzuela. Li proposava inaugurar un edifici universitari a un campus que havien inaugurat feia anys els reis Joan Carles i Sofia. Va ser com esmentar-li el diable.

letizia suana diaz efe

EFE

La reacció de Letícia va ser: "¿Cóóóómo? ¿Ééééésos? ¿Y yo voy a ir ahora a inaugurar algo que hicieron éééésos hace 20 años? ¿Yo mezclada con éééésos a estas alturas? ¿Yo haciendo lo mismo que éééésos? ¿Yoooooo? –Los dedos índices en paralelo apuntando hacia fuera, los pulgares hacia arriba, en gesto de profundo disgusto, en ademán desafiante del pistolero a punto de abrir fuego- ¡Quééé horror! ¡Quééé horror! Repetía conmocionada. Y el pasmo de la Consorte era tan evidente que se puso en pie dando vueltas alrededor de la mesa, las manos a la cabeza, como si no lo pudiera creer, como si le hubieran insultado gravemente, como si le acabaran de anunciar una desgracia familiar irreparable". El periodista aprofita per qualificar-la de "progre i neta de taxista": "Porque nada que haya tenido que ver con Juan Carlos I y/o con la sufrida Sofía de Grecia puede/debe contaminar el buen nombre, el inmaculado crédito de esta mujer ridículamente progre que detesta a sus reales suegros, que reniega de la figura de Juan Carlos y Sofía por motivos, para empezar, puramente ideológicos".

leticia mare i avia  GTRES

GTRES

És lògic que un diari de dreta extrema detesti Letícia per venir de família sindicalista i d'esquerres, cosa habitual a Astúries on el PP gairebé mai no ha governat. Però la columna és sagnant amb la reina, tot i ser símbol de la Corona i d'Espanya: "Desconfía de todo el mundo y eso le provoca prontos linderos con la arrogancia, ese gesto de crispación, esa falta de naturalidad, ese envaramiento. Y la obsesión por proteger a sus hijas, ocultar a sus hijas, evitar todo contacto con sus abuelos, los reyes eméritos, alejarles de la familia Borbón". 

reis i leticia GTRES

GTRES

I l'editorial del diari de diumenge llença un S.O.S. a qui correspongui (al rei Felip essencialment): "La educación de la princesa heredera no puede quedar ni un día más a cargo de su madre y mucho menos de la abuela Rocasolano. Es una cuestión de Estado". Si els sembla que Letícia és malcarada, que intentin prendre-li les filles. Serà la fi no ja de la monarquia sinó d'Espanya.