La protagonista de la setmana a Casa Reial ha estat la infanta Sofia malgrat Casa Reial. La majoria d'edat de la petita ha passat gairebé desapercebuda a Palau, on s'han limitat a enviar a la premsa cinc fotos de Sofia adulta als jardins de Zarzuela. Cap menció, cap acte, cap anunci important, silenci molt sorollós en comparació als fastos dels 18 anys d'Elionor. S'ha preferit mantenir-ho tot en l'àmbit privat, tan privat que no sabem qui és l'adulta Sofia. Ja sense la cautela de tractar una menor, hauria de poder-se conèixer la persona cridada a ser la cap de l'Estat si Elionor renuncia o queda incapacitada. Sofia és una perfecta desconeguda. No fa discursos, costa recordar quina veu té. No existeix una sola imatge o informació dels 2 anys a Gal·les i dels seus gustos només se sap del cert el que es pot comprovar: que a la seva vida privada li agrada la roba folgada, les bambes, les camises de quadres obertes, passejar el seu gos Jan i un detall de molta personalitat: es nega a foradar-se les orelles perquè no vol lluir arracades.

Infanta Sofia adeu, CR
Sofia s'acomiada de Jan anant cap a Gal·les, CR

Sofia ha tingut molts actes de gala, els premis d'Elionor a Oviedo, els 18 anys de la germana, a la seva confirmació religiosa, al primer acte presidit en solitari... I en tots hi ha hagut una constant: Sofia no ha lluït mai ni una sola joia, ni del joier reial ni de bijuteria. Res. Va neta a les mans, al coll i al cap. Així que el regal més pertinent pels seus 18 anys, una joia del joier reial, seguirà pertanyent a l'àmbit privat. Però això no impedeix que una especialista en la crònica reial, Carmen Duerto, plantegi l'afer en una interessant columna a El Debate. Sofia no ha rebut cap ducat perquè les seves tietes, Elena i Cristina, els van rebre com a regal de noces: duquessa de Lugo i duquessa de Palma. Elena el conserva però Cristina va perdre'l en ser imputada pel cas Nóos i Felip mai no li ha retornat. Descartat un títol nobiliari, el regal més royal per Sofia és una joia. I la preferida és la diadema de la tía Pecu, la germana de l'emèrita a qui la infanta Sofia tant s'assembla: la princesa Irene de Grècia.

irene grecia  sofia
La tieta-àvia i la neta, Xarxes

Un expert en cases reials com José Moreno recorda que al joier reial existeix aquesta preciosa diadema de la princesa Irene. Seria un bonic homenatge que la infanta la lluís per recordar la seva tieta-àvia amb Alzheimer: "Una diadema que de seguir en manos de la familia, sería la opción más factible para la primera vez de la infanta luciendo alta joyería. Una pieza que pertenece a la ‘tía Pecu’ y que la infanta Elena desempolvó para la boda del príncipe heredero de Wurtemberg". Si no se l'han venut, ja la va lluir de préstec la infanta Elena.

Sofia, la que no vol ni unes petites arracades, rebria el regal amb honor però amb una pregunta innocent: "¿Estoy obligada a ponérmela?". Ella és més de camises de franela.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!