El Nacional ha rebut el premi Laus de plata 2017; els guardons que premien l'excel·lència en Disseny Gràfic i Comunicació Audiovisual. Cada any, aquests premis reconeixen els millors projectes en més de 50 apartats de cinc categories: Disseny Gràfic, Digital, Publicitat, Audiovisuals i Estudiants. Els Laus promouen el disseny, projecten la seva importància cultural i econòmica per la societat, i donen suport a l'entorn professional.

La pàgina web d'El Nacional ha guanyat en la categoria Digital a l'apartat de Publicacions online, aquí es reconeixen les pàgines web de revistes, mitjans de comunicació i blogs. Al capdavant del disseny d'aquest diari hi ha Mark Porter i Pablo Martín, dos dissenyadors que van apostar per una presència visual neta i "sense distraccions", ja que creuen que "el millor disseny és el que no es veu".

Pablo Martín és un dissenyador barceloní que l’any 2013 va fundar l’agència de disseny Atlas, amb seu a Palma de Mallorca. Amb pocs anys, Atlas s’ha consolidat com un dels millors estudis de disseny internacionals. Per la seva banda, Mark Porter és un dissenyador britànic conegut mundialment. Els seus projectes s’han exposat al Victoria & Albert Museum de Londres i inclouen el revolucionari i premiat rellançament del diari The Guardian.

Per atorgar aquest premi a El Nacional s'han seguit cinc criteris: el primer és la qualitat conceptual del treball presentat, es valora que el projecte es basi en una bona idea, també es té en compte la qualitat formal que valora que el projecte sigui sorprenent a l'hora de plasmar el que representa. També s'ha valorat la funcionalitat de la pàgina web d'aquest diari, per saber si s'ajusta a allò que demanava el client, l'excel·lència i l'aportació innovadora.

I per aquests motius ha obtingut el premi; per la seva originalitat. Ja ho van dir els seus creadors, Mark Porter i Pablo Martín, en una entrevista en aquest mateix diari: "Hem triat el color groc per a El Nacional perquè hi ha poques capçaleres així, la majoria són blaves i vermelles, a més a més el groc és senyal d'advertència i urgència". També, asseguraven que tenien moltes possibilitats a l'hora de dur a terme el disseny del diari perquè "creàvem una identitat d'un suport digital a un altre, i això passa poques vegades". Finalment, explicaven que es van centrar a "buscar una aparença digital però amb l'essència del periodisme tradicional".