En plena operació sortida de vacances d'estiu, els vigilants de seguretat de l'aeroport, que fan tot el control d'accés dels passatgers, amenacen a deixar el Prat sense serveis mínims. La vaga està prevista que comenci el divendres 4 d'agost i, pel que hi ha preparat, no té res a veure amb el caos que s'està originant aquests dies. Aquesta setmana els treballadors de l'empresa Eulen estan fent vaga de zel. Estan aplicant tots els protocols al 100% i això està provocant cues de fins a dues hores i que alguns passatgers es quedin a terra perquè no arriben a pujar a l'avió pels estrictes controls de seguretat.

El caos es pot multiplicar a partir del 4 d'agost, quan hi ha previst l'inici d'una vaga que ocupa 4 hores del dia, en diferents franges horàries, i que no preveu cap servei mínim. La idea és paralitzar i col·lapsar l'aeroport.

L'única cosa que pot aturar el caos que ve la pròxima setmana és la negociació amb Aena, que és la responsable del funcionament de l'aeroport del Prat. L'objectiu és que Aena s'assegui a la taula de negociacions, i a la reunió d'aquest dilluns, no s'hi ha presentat. Els treballadors no poden negociar amb la seva empresa perquè no els pot garantir una millora en la prestació dels serveis i els horaris laborals. 

Sense serveis mínims

El Nacional ha tingut accés a la proposta dels horaris de la vaga i no hi consten serveis mínims.

Les aturades es faran a partir del divendres 4 d'agost, els divendres, diumenges i dilluns, de 5.30h a 6.30h, de 10.30h a 11.30h, de 16.30h a 17.30h i de 18.30h a 19.30h.

Vaga a l'aeroport del Prat
 Divendres, diumenges i dilluns
de 5.30 a 6.30 h
de 10.30 a 11.30 h
de 16.30 a 17.30 h
de 18.30 a 19.30 h

El comitè de vaga justifica que els serveis mínims siguin del 0% perquè "no és una vaga de tots els dies de la setmana, només de 3 dies, 4 hores per dia, separades en quatre horaris diferents". Segons la proposta de vaga "el total del percentatge de vaga que es fa en una setmana és del 7,14%, pel que es treballa gairebé el 93% de les jornades".

Objectiu: les cues

La consigna que corre aquests dies entre els grups de treballadors i que llancen els líders de la proposta de vaga és: "Si no hi ha cues, està tot perdut. Si hi ha cues, està tot guanyat".

"Només ho aconseguirem fent cues. Als passatgers, a Aena i a la premsa només els importen les cues", és el missatge que es repeteix en les darreres hores després de veure el seguiment que hi ha hagut de la vaga de zel en els mitjans de comunicació.

Aquests dies els vigilants de seguretat privada de l'empresa Eulen treballen seguint tota la normativa i molts passatgers ja han perdut vols, perquè l'estona que necessiten per revisar cada un dels passatgers està col·lapsant els controls.