El PSC ha assegurat que “acata la decisió unànime del Tribunal Constitucional” d’anul·lar la Llei de Consultes Populars de Catalunya, aprovada el 2010 durant el Govern tripartit presidit per José Montilla.

El TC ha anul·lat aquest dimecres part de la Llei de Consultes Populars de Catalunya del 2010, en considerar que tot allò que es refereix a la convocatòria del referèndum d'àmbit autonòmic és “inconstitucional i nul”. Aquesta llei permetia la convocatòria de referèndums tot i que els condicionava a les competències de la Generalitat i a l’autorització de l’Estat.

Set anys després del tripartit, el PSC ha avalat la sentència del TC que anul·la la llei de consultes perquè, segons consideren, “coincideix amb el que ja va proclamar per unanimitat el Consell de Garanties Estatutàries de Catalunya”.

Segons ha assegurat la formació liderada per Miquel Iceta, la decisió del TC posa de relleu que la Generalitat “no té competències per convocar un referèndum” i que, davant aquesta situació, “l'únic camí per canviar les coses és reformar la Constitució”.

“El PSC fa temps que ha triat el bàndol”

“El PSC fa temps que ha triat el bàndol i ha escollit posicionar-se al costat dels que no volen permetre la democràcia i volen impedir que els catalans decidim el nostre futur”. Amb aquestes paraules s’ha referit el portaveu adjunt de Junts pel Sí, Roger Torrent, a la decisió dels socialistes catalans “d’acatar” la decisió del TC d’anul·lar la llei de consultes aprovada pel tripartit.

Sobre l’actuació del TC en concret, Torrent ha lamentat un cop més “el setge judicial” i “la voluntat sistemàtica” de suspendre les decisions relacionades amb el referèndum, fins i tot la llei de consultes "per si un cas".