TIPUS D'INTERÈS
Tomás Dagá
- ON ECONOMIA
- Barcelona. Dimecres, 17 de desembre de 2025. 05:30
- Temps de lectura: 0 minuts

La companyia d'hemoderivats Grifols ha rebut la certificació de l'Agència Europea de Medicaments (EMA) per a la seva operativa a Egipte, cosa que obre la porta a Grifols perquè pugui exportar plasma des d'Egipte a altres mercats, inclòs l'europeu. “Aquesta certificació confirma la qualitat i el rigor del treball desenvolupat pels equips implicats aquests cinc anys per crear la primera plataforma integrada del plasma d'Àfrica i alinear-la amb els estàndards internacionals de qualitat i seguretat més exigents", va destacar Tomàs Dagà, vicepresident de Grifols Egypt.
Juan Gandarias
CaixaBank controla el 23% del total d’actius sota gestió del sistema financer espanyol després d’haver crescut enguany en 6.800 milions, un 10%, segons dades d'Inverco. La gestora que presideix Juan Gandarias gairebé duplica en quota de mercat el seu següent competidor. Només al novembre, les aportacions registrades a CaixaBank AM van ser d’1.700 milions d’euros, cosa que representa el 60% del total de tot el sistema. Recentment, la gestora de CaixaBank va revelar que havia superat per primera vegada en la seva història els 100.000 milions d’euros d’actius gestionats en fons d’inversió a l'Estat.
Stéphane Séjourné
La Comissió Europea ha tornat a suavitzar els seus objectius climàtics pel que fa als automòbils. Aquest dimarts ha proposat que els cotxes de combustió, que havia prohibit de cara al 2035, encara estiguin permesos a partir de llavors, i que en comptes de reduir les emissions en un 100%, els fabricants només hauran de disminuir-les en un 90%. El vicepresident de Prosperitat i Estratègia Industrial, Stéphane Séjourné, ha definit com un "salvavides" per al sector aquesta mesura. És així, perquè el sector europeu de l'automòbil està tenint dificultats per fer la transició, però no podem oblidar que marques com l'estatunidenca Tesla i els gegants xinesos, ja l'han feta i estan omplint les carreteres de tot el món de cotxes elèctrics. Per tant, si la indústria europea no fa els deures, per més treves que aprovi, no tindrà solució.