Repsol va presentar aquest dijous els seus resultats del 2023 i el seu full de ruta per als propers quatre anys. El seu pla estratègic va convèncer, i de quina manera, als inversors, doncs les seves accions es van disparar a borsa, ja que preveu un increment dels dividends però també un gran esforç inversor, de fins a 19.000 milions d'euros, enfocat a la descarbonització, el repte del sector per als propers anys. Josu Jon Imaz, a més, va llançar una defensa de la indústria espanyola.

Juan Santamaría

Juan Santamaría

Abertis segueix millorant els seus resultats després de la pandèmia i de perdre les seves concessions més importants a Espanya per la finalització dels peatges. L'any passat, la companyia que presideix Juan Santamaría va obtenir un benefici de 767 milions d'euros, un 15% més, segons consta en els comptes d'Hochtief, la filial d'ACS que controla el 20% de la concessionària participada també per la pròpia ACS i el grup italià Mundys. La millora del resultat es va deure a la pujada de les tarifes i l'augment del trànsit als mercats en els que opera, liderats per França.

Juan de Antonio

Juan de Antonio

Cabify és una empresa que ha estat en diverses ocasions en el centre de la polèmica. Un dels motius és la subcontractació de conductors. Aquest dijous es va saber que el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana ha confirmat una sanció de 60.000 euros a l'empresa fundada per Juan de Antonio per cessió il·legal de treballadors. Diverses empreses havien contractat conductors que després cedien a la plataforma de VTC.