"Ahir va ser un dia dur per a moltes persones a Factorial. Vam acomiadar a una dotzena de treballadors de la nostra organització de producte". Així comunicava Jordi Romero, CEO de l'unicorn barceloní Factorial, el cessament d'una dotzena d'empleats de la seva companyia. L'empresa catalana, especialitzada a desenvolupar programes de gestió per a pimes, va iniciar una ronda d'acomiadaments a començaments de mes amb l'objectiu de garantir els seus objectius per a aquest any.

"Els canvis van començar fa tres setmanes amb la sortida del nostre director de producte", prossegueix Romero en un comunicat a través de les xarxes socials, que argumenta els cessaments duts a terme perquè "s'estava canviant la forma en què s'estava construint el producte a l'empresa. "No s'alineava amb el nostre ADN", matisa l'emprenedor.

Acomiadaments a l'equip de producte

El fundador del recent unicorn afegeix que "prenem la difícil decisió de canviar l'organització del producte i donar-li forma de la manera que considerem necessària per continuar creant productes excepcionals per als nostres clients". En aquest sentit, Romero finalitza el comunicat explicant que aquest canvi "només afecta l'equip de producte".

Factorial, que compta amb una plantilla d'unes 1.000 persones, es va fundar el 2016 a Barcelona de la mà de Jordi Romero, Pau Ramón i Bernat Farrero. També a través de les xarxes socials, Farrero ha assenyalat que "Aquesta setmana prenem la duríssima decisió de prescindir de diverses persones de producte, disseny i enginyeria, incloent-hi el CPO. La majoria són molt sèniors, amb talent descomunal, magnífiques persones i capaços de crear productes increïbles".

Unicorn des de fa uns mesos

A finals de l'any passat, la start-up va tancar una ronda de finançament sèrie C de 121 milions d'euros amb una valoració de 1.000 milions d'euros. En la ronda, liderada per Atomico, van participar-hi GIC i la resta d'inversors anteriors, incloent-hi Tiger Global, CRV, K-Fund i Creandum. Amb aquesta injecció de capital, Factorial es va convertir en un nou unicorn europeu.

El negoci està present a nou mercats i compta amb més de 7.000 clients. El seu objectiu a finals de l'any passat era assolir els 20.000 usuaris aquest 2023 i obrir una nova oficina a Miami, a més d'ampliar i millorar les seves funcionalitats per resoldre els problemes relacionats amb la gestió de persones. "Tenim molt creixement per davant, volem ajudar a més de 10 milions d'empreses amb el nostre programari perquè calculem que entre el 70% i el 80% no el tenen", va indicar Jordi Romero en una entrevista en aquest mitjà.

La scale-up va néixer fa set anys, però tres anys després va decidir fer un canvi de rumb, va canviar l'estratègia i va ser llavors quan els inversors es van fixar en ells. Des que van sortir al mercat, Factorial ha tancat cinc injeccions de capital. La primera va ser de mig milió d'euros, la segona de 2,8 milions, la tercera de 15 milions, la quarta, anunciada el 2021, va ser de 67 milions d'euros i aquesta última va ser de 121 milions d'euros.