Impress accelera al Regne Unit. La start-up barcelonina d'ortodòncia invisible ha adquirit la marca britànica del mateix sector Diamond Whites per 30 milions d'euros, creant així la xarxa de clíniques d'ortodòncia més gran al Regne Unit.

Amb aquesta adquisició, la companyia podrà oferir els seus serveis a pacients de 60 ciutats del Regne Unit. A més, Impress i Diamond Whites llançaran tractaments dentals estètics sota la supervisió del Dr. Richard Marques, considerat un dels dentistes en el camp de l'estètica més famosos del Regne Unit amb més de 15 anys d'experiència tractant pacients com Dua Lipa, Rita Ora, Anne Marie i Jamie Redknapp.

"Estem extremadament orgullosos de fusionar-nos amb Impress. Tant Impress com Diamond Whites comparteixen una visió de negoci i uns valors empresarials similars: la implementació d'una tecnologia innovadora i una experiència positiva per al pacient. A partir d'aquesta adquisició continuarem oferint tractaments d'ortodòncia invisible de la més alta qualitat sota Impress, amb un servei àgil i còmode, supervisat per un equip d'ortodontistes altament experimentat," ha assenyalat Ben Reed, director general d'Impress al Regne Unit. En aquest sentit, Vladimir Lupenko, cofundador i CEO d'Impress, ha mostrat el seu entusiasme en aquesta nova aliança, estem molt entusiasmats amb la fusió amb l'equip de Diamond Whites i esperem continuar construint una marca d'alineadors transparents innovadora i de primer nivell al Regne Unit.

Més enllà de la compra, Impress nomenarà Ben Reed, fundador i conseller delegat de Diamond Whites, com a conseller delegat i director regional de la companyia al Regne Unit.

Impress accelera en la internacionalització

Fundada fa quatre anys a Barcelona, Impress compta amb una forta presència a múltiples països, incloent-hi Espanya, Portugal, Itàlia, Regne Unit, França, Alemanya, Ucraïna i els Estats Units. Combina atenció mèdica amb una digitalització d'alta tecnologia en el procés d'atenció al pacient. Impress suma més de 500 professionals que diagnostiquen, planifiquen i supervisen els tractaments.

L'any passat, el negoci va captar 123 milions de dòlars en una ronda de finançament sèrie B amb l'objectiu d'impulsar el seu creixement global. Van participar en la ronda LBO France, Norgine Ventures i Claret Capital Partners, juntament amb els inversors TA Ventures, Uniqa Ventures i Nickleby Capital. La marca d'ortodòncia digital compta amb una xarxa de clíniques híbrides que es recolza en un equip clínic i en una tecnologia integrada verticalment, i assegura que el 80% de les seves clíniques són rendibles.

Inversió de les biotech catalanes

Les empreses de salut a Catalunya van captar 445 milions d'euros d'inversió, la xifra més alta registrada de la sèrie històrica, pràcticament el doble que l'any anterior, quan les firmes catalanes del sector van aconseguir 238 milions d'euros. Segons les dades presentades aquesta setmana pel Biocat, l'associació promoguda per la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona i les patronals per impulsar el sector biomèdic de Catalunya, durant l'any passat es van tancar 35 inversions, una menys que el 2021, però de més volum.

La injecció de capital que més va destacar va ser justament la de l'empresa d'ortodòncia invisible Impress. D'aquests 445 milions d'euros, el 77% va procedir de fons de capital de risc i el 12% van ser "ajuts competitius" concedits per entitats com l'European Innovation Council o el Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial (CDTI).