"El preu de la llum ha apujat molt en els últims temps i ha fet que la gent es preocupi per això i busqui una solució", assegura Charles Deknudt, CEO i fundador d'Eltex, una companyia especialitzada en la instal·lació d'energia solar a particulars. La necessitat d'estalvi i la consciència ecològica han estat clau perquè cada vegada més persones confiïn en la start-up, que des de la seva posada en marxa ha instal·lat més de 7.700 plaques fotovoltaiques a Catalunya i Mallorca. L'objectiu de la firma és multiplicar per cinc aquesta xifra el 2025 i expandir-se pel territori en ciutats com Madrid, València i Andalusia, on preveu aterrar amb els seus serveis abans d'acabar l'any.

Fundada el 2021 de la mà del seu soci Edrit Salijaj després d'una inversió de 80.000 euros, l'empresa no ha dut a terme cap ronda de finançament, encara que Deknudt no descarta realitzar alguna injecció per expandir-se en un futur. De fet, la companyia, que compta amb una plantilla de 80 persones, preveu assolir els 30 milions de facturació en un parell d'anys, creixement que es basarà en l'obertura de nous mercats i unitats de negoci. En aquesta línia, des d'Eltex preveuen créixer també en el servei d'instal·lacions per a empreses.

Personal propi i ràpida rendibilitat

L'emprenedor destaca que la clau de l'èxit de la firma és la instal·lació dels panells i plaques solars amb personal propi, sense que el servei depengui de la subcontractació, i la capacitat per instal·lació. De fet, poden arribar a realitzar fins a 120 instal·lacions al mes. "Som l'única empresa que ofereix un servei complet d'instal·lació d'energia fotovoltaica sense subcontractació, pel nostre acompanyament personalitzat durant tot el procés i el servei postvenda, i sobretot, perquè eduquem el client en la sostenibilitat i l'autoconsum", defensa Deknudt, que afegeix que amb la instal·lació de plaques el client pot arribar a estalviar més del 70% de la seva factura de la llum.

"Ens assegurem que la inversió dels nostres clients es rendibilitza en el menor temps possible". Aquesta rendibilitat s'ha traduït en la facturació del negoci, ja que el 2021 va aconseguir unes vendes de 370.000 euros i un any més tard van ser de 3,3 milions d'euros. "Per a aquest exercici esperem triplicar la facturació", apunta l'emprenedor.

Charles Deknudt, CEO i fundador d'Eltex
Charles Deknudt, CEO i fundador d'Eltex

Auge del sector

Quina diferència hi ha entre Eltex i una altra companyia d'instal·lació de plaques solars? "L'auge de l'energia fotovoltaica va portar al mercat moltes empreses del sector, amb el principal objectiu de guanyar diners ràpidament mentre el negoci continua en auge. Les estratègies que hem estudiat d'altres i els comentaris que rebem dels proveïdors ho fan encara més evident; la majoria de les empreses estan aquí per al curt termini. Fins i tot podem veure ara que molts s'estan venent a corporacions més grans, reduint costos i retallant en nombre de treballadors", argumenta.

Barcelona, bressol de l'emprenedoria

Deknudt aclareix que van escollir Barcelona per posar en marxa el negoci perquè "és el bressol de l'emprenedoria al sud d'Europa" i assenyala que la ciutat "brinda unes oportunitats, valors i una qualitat professional que tampoc no podíem deixar passar per alt. Aquests factors ens van fer decantar per Catalunya i Barcelona", rasa.

Sobre com veu l'emprenedoria a Espanya, Deknudt critica que la burocràcia és "notablement més complicada que en altres països" i malgrat la sequera financera al sector tecnològic, indica que "estem en un mercat amb un creixement extremadament ràpid, la qual cosa ens fa creure que en el moment en què busquem fons addicionals, no tindrem els mateixos reptes que altres empreses en altres mercats", acaba.