Berto's Milanesa tanca una ronda d'1 milió d'euros de la mà dels fundadors de Glovo, Deporvillage i Habitissimo. La cadena de restauració fundada per Alberto Bonhomme, juntament amb uns altres tres socis, ha tancat la segona ronda de finançament després d'aixecar 500.000 euros a començaments de 2023. Amb aquesta injecció de capital, des del negoci volen accelerar el creixement, assolir els vuit restaurants aquest any i fer el salt a Madrid. La companyia va tancar el seu últim exercici amb una facturació d'un milió d'euros i per a aquest 2024 esperar assolir els tres milions d'euros.

"Tenim el focus posat en el creixement i la consolidació i aquest any volem augmentar la nostra presència estratègica en centres comercials i fer el salt a la capital", explica a ON ECONOMIA Bonhomme. En aquest sentit, l'emprenedor agrega que el 2025 volen comptar amb 12 restaurants propis i sumar a la seva cartera els primers locals franquiciats repartits per la resta del territori. Actualment, la firma compta amb tres restaurants entre Barcelona i la seva àrea metropolitana i l'objectiu és ampliar la seva cartera tant en comerços a peu de carrer com en centres comercials.

"Restaurants museu"

Si bé el projecte va arrencar com un restaurant de milaneses tradicional, ara el seu segell d'identitat són els restaurants museu. I és que cada establiment que tenen compta amb unes característiques pròpies. "Convertim cada local en un museu únic on homenatgem als nostres ídols més vividors des de la ironia i l'humor per fer-te passar una bona estona mentre et menges una milanesa", apunten des del negoci.

De fet, a l'espai de l'avinguda Diagonal de la capital catalana compten amb el Museu Juan Carlos, on una figura a mida real del rei Emèrit dona la benvinguda als comensals. A Travessera de Gràcia Berto's Milanesa homenatja Maradona i el restaurant està omplert de referències del futbolista amb samarretes, vambes i fins i tot retalls del diari. Finalment, en el Centre Comercial Splau a Cornellà, dediquen l'establiment al cantant i estrella mediàtica Julio Iglesias. "La idea és continuar ampliant aquest tipus de museus amb personatges vividors i incorporar al nostre catàleg figures com Joan Laporta o Belén Esteban, entre d'altres," comenta Bonhomme.

El tiquet mitjà s'acosta als 15 euros i assegura que el públic és molt divers. "Des de gent jove que aprofita per reunir-se amb els seus amics i visitar els nostres restaurants museus fins a personal d'oficina que s'apropa per menjar". Respecte a la plantilla, Berto's compta amb 25 empleats, encara que la companyia espera assolir els 70 treballadors a finals d'any.

"Actualment, les vendes provenen un 60% pel restaurant i el 40% pel lliurament a domicili, encara que la idea és que cada vegada guanyi més pes el retail." En aquesta línia, l'emprenedor augura obrir més locals en zones prime de les ciutats on s'ubiquin.

Exterior Berto's Milanesa
Exterior Berto's Milanesa

De menjar asiàtic a l'argentina

Després de fundar la firma Instamaki el 2016, Alberto Bonhomme, un dels fundadors de la start-up venuda a Glovo el 2019 per cinc milions d'euros, va decidir obrir Berto's juntament amb seus dos socis: Borja Ballesté, que venia de treballar en el fons d'inversió en start-ups Inveready i Alex Puig, que va treballar anteriorment a Glovo. Més tard es va unir al projecte Enric Rebordosa com a quart soci del negoci.

La inversió inicial del projecte va ser de mig milió d'euros i entre els inversors hi havia l'influencer gastronòmic de Barcelona Rafuel, l'humorista David Callejón (popularment conegut com a David Guapo) i el fundador de Mantequerías Pirenaicas, Miguel Puchol, entre d'altres.

A finals de 2019, la companyia dirigida per Òscar Pierre va comprar l'empresa emergent barcelonina Instamaki (companyia de repartiment de menjar japonès a domicili) per cinc milions d'euros. La start-up disposava de quatre cuines: una d'ubicada a Sant Cugat del Vallès, una segona al districte de Sarrià-Sant Gervasi de Barcelona, una tercera a Madrid i una quarta a València. Amb l'operació, Glovo va fitxar els dos fundadors d'Instamaki, Alberto Bonhomme i Jan Morell.