Del menjar asiàtic a l'argentí. Després de fundar la firma Instamaki el 2016, Alberto Bonhomme, un dels fundadors de la start-up venuda a Glovo el 2019 per cinc milions d'euros, ha fet un gir de 180 graus a la seva carrera professional i ha decidit obrir Berto's, un restaurant de milaneses. "Tenia clar que volia seguir al món de la restauració i vaig considerar, juntament amb els meus altres dos socis, que la milanesa era un bon producte per comercialitzar", apunta Bonhomme a aquest mitjà. L'emprenedor no ho ha fet sol, sinó que ha arrancat el projecte amb dos socis més: Borja Ballesté, que venia de treballar en el fons d'inversió en start-ups Inveready i Alex Puig, que va treballar anteriorment a Glovo.

El primer local que ha obert la companyia s'ubica en el número 535 de l'avinguda Diagonal de Barcelona i l'objectiu és tancar l'any amb un parell d'establiments més. "El segon estarà a Travessera de Gràcia i el tercer ho estem temptejant, encara que també s'ubicarà en una zona cèntrica i transitada de la ciutat", assenyala el barceloní. Amb les noves obertures, Bonhomme espera ampliar l'equip fins a les 25 persones.

Un milió d'euros de facturació

Per a aquest 2023, l'emprenedor augura tancar l'any amb un milió d'euros de facturació i cuinar més de 70.000 milaneses. "L'acollida ha estat molt bona i esperem que així segueixi", afegeix. En un termini de cinc anys, Bonhomme calcula obrir 50 locals repartits entre Barcelona, Madrid, València i altres ciutats d'Espanya. "L'ambició és alta, però apostem per la restauració tradicional i els punts físics i cada vegada hi ha més tendència a això", confirma.

En aquest sentit, posa èmfasi en el fet que el 75% de les comandes es fan en restaurant i que el 25% restant és delivery. "Instamaki va ser una cosa, ara ens volem aventurar i llançar-nos al retail. Tots els restaurants tenen o tindran les seves taules i també terrassa", aclareix. "Tinc molt clar que el model de Berto's serà reproduïble, escalable i que creixi de forma ràpida", informa Bonhomme.

Inversors i oferta

La inversió inicial del projecte ha estat de 500.000 euros i entre els inversors es troben l'influencer gastronòmic de Barcelona Rafuel, l'humorista David Callejón (popularment conegut com a David Guapo) i el fundador de Mantegueries Pirinenques, Miguel Puchol, entre d'altres. El tiquet mitjà s'acosta als 15 euros i assegura que el públic objectiu és "molt variat". "Des de gent jove que aprofita per reunir-se amb els seus amics, fins a personal d'oficina que s'apropa per menjar". Així mateix, aclareix que els caps de setmana "esperem comptar amb moltes famílies".

Més enllà de les milaneses de pollastre i de vedella elaborades amb la recepta tradicional de l'Argentina (margarida, napolitana i la simple); com a novetat, Berto's també ofereix versions diferents com la de formatge de cabra i ceba caramel·litzada, la trufada amb ou i la milanesa amb sobrassada i mel. Com a entrants, al restaurant compten amb patates fregides, sweet potatos i patates amb formatge i bacó, a més de tires de pollastre i altes amb salsa barbacoa japonesa. "Amb les postres hem volgut innovar, fer una cosa diferent del que estem acostumats a veure als restaurants", comenten des de la marca, i afegeixen que els clients podran degustar "xurros fantasia" banyats a Nutella, nata, núvols, Lacasitos i coco ratllat.

Compra d'Instamaki

A finals de 2019, la companyia dirigida per Oscar Pierre va comprar la start-up barcelonina Instamaki (companyia de repartiment de menjar japonès a domicili) per cinc milions d'euros. La start-up comptava amb quatre cuines: una d'ubicada a Sant Cugat del Vallès, una segona al districte de Sarrià-Sant Gervasi de Barcelona, una tercera a Madrid i una quarta a València. Amb l'operació, Glovo va fitxar als dos fundadors d'Instamaki, Alberto Bonhomme i Jan Morell.