Bene Bono, la start-up que salva fruites i verdures ecològiques i imperfectes, ha aixecat 10 milions d'euros en una ronda liderada per AVP (AXA Venture Partners), amb la participació de 2050 i inversors històrics (Stride VC i Project A). En concret, aquesta nova ronda de finançament permetrà a la companyia reforçar la seva posició com a actor principal en la lluita contra el malbaratament alimentari en origen i accelerar la seva expansió.

D'aquesta forma, des del negoci busquen contractar nou talent per a llocs estratègics, ampliar la seva gamma de productes salvats a noves categories, amb l'objectiu d'assolir les 1.000 referències a finals d'any, i continuar desenvolupant la seva marca blanca, que ja compta amb set productes. A més, des de l'empresa busquen ampliar les seves activitats comercials al mercat francès i seguir l'expansió del seu servei a Espanya, amb el focus posat especialment a Sevilla i Màlaga.

"Aquesta ronda de finançament segueix el reeixit 2023, marcat pel llançament a Espanya i més de 2.100 tones de productes salvades pels nostres usuaris. Ens permetrà lluitar contra el desaprofitament a més escala, oferint encara millors productes a preus reduïts a espanyols i francesos", ha assegurat el cofundador de Bene Bono, Sven Ripoche.

François Robinet, soci director d'AVP, ha agregat que "estem encantats i extremadament orgullosos d'haver estat seleccionats pels fundadors de Bene Bono, un dels principals actors de foodtech, per acompanyar-los als pròxims capítols de la seva història i en aquesta nova fase de creixement. Ens han impressionat els mèrits intrínsecs de l'empresa i el seu notable desenvolupament fins ara. Aquesta inversió també demostra el compromís d'AVP d'invertir en sectors clau per al desenvolupament sostenible de les nostres societats, com la lluita contra el malbaratament alimentari."

Rescat d'aliments

Des de la companyia recorden que cada any es perden o malgasten 1.600 milions de tones d'aliments (estudi de BCG) i l'empresa ja ha salvat més de 2.600 tones de productes. La seva recepta màgica? Vendre tots els productes bons que no s'ajusten a les normes estètiques o logístiques. Des de 2020, Bene Bono ajuda així agricultors ecològics i fabricants a vendre aquests productes directament als consumidors.

D'aquesta manera, la marca ha facilitat als seus clients l'accés a fruites i verdures ecològiques, locals i de temporada, així com a més de 500 articles d'alimentació general que també cal salvar, com ara productes de rebost, begudes, vins, cerveses, dolces, productes d'higiene, bellesa i neteja, tot això amb un descompte de fins i tot el 40%.

El servei cobreix més de 90 ciutats a Espanya, després d'haver-se expandit des de la seva arribada al nou país el febrer de 2023 per Madrid, Barcelona, València, Saragossa, Bilbao i Vitòria. A més, són 300 ciutats a França, després de la seva recent expansió a Tolosa i Bordeus, a banda de les quatre àrees metropolitanes on ja estava actiu (París, Lió, Marsella, Lilla i els seus voltants). Aquest creixement ha permès preparar diversos milers de comandes setmanals en benefici de 30.000 clients actius, tres vegades més que l'any anterior. Respecte als proveïdors, la marca col·labora ara amb més de 400 agricultors ecològics locals, el doble que en 2021, i 150 fabricants compromesos, contribuint així a proporcionar-los uns ingressos addicionals i una relació professional de confiança a llarg termini.