La firma barcelonina Dogfy Diet ha estat escollida com a millor start-up de l'any 2023 a Espanya per Esade Alumni i Banc Sabadell. En el marc de l'Esade Alumni Startup Day, que s'ha celebrat aquest dimarts a la capital catalana, la marca de menjar cuinada per a mascotes ha estat premiada basant-se en la trajectòria aconseguida tant dins com fora del país des de la seva fundació el 2019. Liderat pels emprenedors barcelonins Gonzalo Noy i Sergi Font, "és una de les companyies espanyoles que ha demostrat tenir un creixement més exponencial en tan sols quatre anys", han apuntat des de la universitat.

Aquest 2023, el seu quart any d'activitat, Dogfy Diet preveu aconseguir una facturació de més de 25 milions d'euros, duplicant els 11 milions aconseguits el 2022. Les seves previsions indiquen que l'any que ve la seva facturació serà de 50 milions d'euros i que el 2025 superarà la xifra dels 80 milions d'euros.

Expansió internacional

Entre els plans de la companyia per als pròxims mesos està expandir el seu model de negoci, basat en la subscripció mensual, a nous països europeus, com Portugal, per aconseguir convertir-se en l'empresa referent en menjar cuinat per a gossos a tot Europa, després d'haver-ho aconseguit ja a Espanya, França i Itàlia. Per a això, preveu obrir una nau de 15.000 metres quadrats de superfície a començaments de 2024 i ampliar el seu equip fins als 450 treballadors, xifra que assolirà el 2025.

Actualment, la plantilla de Dogfy Diet supera els 270 treballadors i la seva seu està ubicada a Terrassa (Barcelona). En el dia d'avui, la start-up de foodtech està alimentant més de 55.000 gossos diàriament, el que suposa elaborar 30 tones de menjar cada dia i pronostica que, l'any que ve, la seva producció diària superarà les 60 tones diàries.

Servei de subscripció

L'empresa ofereix aliments naturals per a gossos, elabora de forma casolana, sense additius ni conservants i amb racions adaptades al pes de cada animal, amb un servei de subscripció personalitzat. "Volem aconseguir que a tot Europa l'alimentació canina evolucioni del pinso al menjar natural cuinat per a gossos, una transició similar que hi ha hagut a les llars, en la dieta de les persones," indica Noy, co CEO de Dogfy Diet.

"Som la primera marca que ajustem les racions diàries per a cada gos a través d'un algoritme propi. Pagant una quota mensual, el client rep un lliurament de menjar cada mes, dividida en racions diàries congelades, cuinades i preparades per experts a mida per a cada gos, a base de pollastre, bou, gall dindi i salmó," afegeix Font.

Els fundadors de Dogfy Diet són Gonzalo Noy, format en Direcció d'Empreses a EUNCET i fundador de Walkers Co i Morris York, i l'advocat Sergi Font, graduat en Dret i màster d'accés a l'Advocacia a ESADE. El 2019, després de comprovar que l'alimentació natural aconseguia reduir els problemes de salut dels seus propis gossos i que als Estats Units començava a tenir tracció, Noy va vendre les seves empreses i Font va deixar la seva feina i van fundar Dogfy Diet amb l'objectiu clar de revolucionar el sector del petfood a tot Europa.

En anteriors edicions del certamen d'Esade Alumni, van rebre aquest guardó empreses emergents com Wallapop, Signaturit, Glovo, Exoticca o Colvin.